Arkiver

Nyheder

Guide – sådan får du styr på de sociale medier

De sociale medier er ved at få rigtig godt fat i Danmark – både den danske bruger og de danske virksomheder. Der skyder den ene Facebook Page op efter den anden. Flere og flere tager Twitter til sig, og LinkedIn er hos mange en del af den faste branding – både personligt og i virksomheden. Man har nogenlunde styr på, hvad man selv skriver, men hvad med alle andre – hvad og hvor skriver de om dit brand?

Det er meget svært at holde styr på alle portaler, blogs, sociale medier, traditionelle medier, mv. Man har tidligere  brugt en række værktøjer, der kunne hjælpe med at skabe overblik, men det har aldrig været muligt at finde et, der også nemt og billigt at bruge.

Viralheat er startet af Raj Kadam og Vishal Sankhla i 2009. Webtjenesten har længe været undervejs og er blevet forbedret. Den seneste version er et bud på en nem måde at holde styr på, hvad der bliver skrevet om dine brands eller vigtige søgeord. Med Trendsonline.dk briller er det ret genialt. Viralheat giver dig en nem tilgang til alle de informationer, der senere kan være guld værd for dig i din marketing strategi. Tidligere var det rent gætværk, eller man måtte investere i en meget dyrere og mere tidskrævende løsning. 

Hvad kan du tracke
Viralheat leder på nettet og finder alle de steder, hvor dit brand eller dine vigtigste søgeord er nævnt. Herefter samler den en overskuelig statistik. Viralheat kigger på Twitter, Google Buzz, Facebook Pages, hjemmesider, blogs og Youtube, så mangfoldigheden i din analyse kan være meget stor. Viralheat tilbyder desuden en meget avanceret  analyse. Dette betyder, at Viralheat kan fortælle dig hvem, der skriver mest om dig, og hvor mange som skriver noget negativt. Det hele kan segmenteres i forhold til geografi og på den måde bruges til selv meget lokale marketing-tiltag.

Denne form for analyser giver dig en mulighed for at se alle “influencers” og få en komplet 360-graders indsigt i de enkelte forfattere. Viralheat giver desuden en oversigt over flere medier på samme tidspunkt, så man kan se på tværs af mange forskellige sociale medier platforme og tjenester samtidig.

Nu er det slut med at have et bjerg af data, du ikke ved, hvad du skal gøre ved. Dette værktøj giver dig et super overblik og en nem vej til en succesrig analyse af de sociale medier.

Så lad os så komme i gang med at analysere de sociale medier!

www.viralheat.com

Alternativer: www.radian6.com, www.visiblemeasures.com, www.omgili.com, www.scoutlabs.com

3 kommentarer

Skriv et svar