Startuplotto – Er et tweet bedre end et kyllingekostume

Brugere der vælter ind på din webtjeneste og signer op, det er vist en drøm for de fleste, men hvordan får man kritisk masse og en traction – det er og bliver en udfordring. Thomas Bro har selv flere gange stået med denne problemstilling, som ti tusindevis af webtjenester oplever når de lancerer deres produkt eller webservice. Et godt arrangement med Arne Winther (direktør i Ge.tt) hvor budskabet var Traction før penge. Thomas havde gået med en idé et stykke tid, men dette arrangement satte en snebold effekt igang der fortsætter med at rulle derudaf


Lidt frækhed og tro på egne evner
Efter arrangementet lavede Thomas en hurtig side i wordpress med et helt klart budskab, tilmeld din webtjeneste og udlod en procent af tjeneste for mange signups. Thomas fandt på et et fræk fængslende navn og Startuplotto.com var født. Nogle timer efter sitet var kørende, skrev han en mail til Springwise og dagen efter var han en udvalgt historie på sitet og i deres nyhedsbrev.
“Ja, det er gået meget stærkt og jeg har fået henvendelser fra 29 forskellige lande og besøgstallet stiger og stiger. Og alt dette er sket på bare en uge”, siger Thomas Bro

“Jeg tweetede faktisk bare til en af deres journalister en morgen og skrev kort omkring denne mulighed for Startups og henviste til Springwise, og efterfølgende ringede Mashable mig op og spurgte ind til konceptet” tweet

Thomas kommer fra en helt anden baggrund, men har gennem de sidste tre år udviklet en vigtig egenskab – at sælge
“Jeg er uddannet frisør, og har rejst rundt i verden og solgt hår” Thomas kan høre jeg smiler og fortsætter. “ja, du hørte rigtigt, hår. Jeg solgte hair extenstions i hele verden og denne erfaring kan jeg bruge fremadrettet”.

Kyllingkostume mod tweet
Alle prøver at komme i Mashable og Techcrunch, der er den amerikanske inspiration for Trendsonline.dk. Man ved som startup hvis man kommer i et af disse medier så er det lig med besøgende og mulig succes, Bare spørg Tobias fra Ge.tt. Alle prøver at skille sig ud og mange har prøvet at tage en kyllingedragt på og hoppe rundt ude foran Mashables kontor eller andre utraditionelle metoder.
“Jeg tweetede faktisk bare til en af deres journalister en morgen og skrev kort omkring denne mulighed for Startups og henviste til Springwise, og efterfølgende ringede de mig op og spurgte ind til konceptet. Nu er planen at jeg skal interviewes senere i dag. Men nu må vi se”.

En procent af fremtidens Facebook frister
Man kan godt forså hvorfor både Springwise og Mashable (hvis de bider på) er interesseret i historien. Hvem er ikke interesseret i at have chance for at vinde en procent af den nye Skype, Facebook eller lign. Målgruppen Startuplotto henvender sig til er folk der interesserer sig for teknlogi og de ville helt sikkert ønske at eje en lille del af en succesrig startup, og hvis en mailadresse er prisen for lottokuponen så skal der nok ryge mange lottokopuner over disken. Forudsætninge er selvfølgelig at Startuplotto selv får traction, men de er godt på vej og snebolden ruller stadig.

Skrevet af

Læs også

2 kommentar

  1. mortenkrarupkristensen@gmail.com'Morten Krarup Kristensen said:

    Glæder mig til at læse om det i Mashable.. Så skal Thomas bare have fundet et engelsk site.

    • mortenkrarupkristensen@gmail.com'Morten Krarup Kristensen said:

      Læste det som .dk ..

      Kunne godt foresille mig et fedt samarbejde mellem startuplotto og startup accelerators som fx Ycombinator.

Top