Vdio – Skype stiftere tager kampen op mod Netflix

Da Janus Friis og Niklas Zenderstrom gik ind i Joost kunne lovprisningerne ikke være store nok. De store PR kanoner var sat i stilling og inden man så sig om blev Joost nævnt som den helt store startup der skulle erobre markedet med deres tv-projekt.


Vi skriver år 2007 og alle medierne æder Janus Friis visioner råt, det kan man selvfølgelig godt forstå når det er gulddrengen fra Skype der står bag. De havde på det tidspunkt allerede 30 medieaftaler på plads og reklamedirektøren for Joost udtalte til pressen:

“Dette er begyndelsen på en spændende fase for Joost, der nu formelt er åbent. Vi giver seerne mulighed for at dele Joost med deres venner og familie, og vi arbejder sammen med verdens førende annoncører i bestræbelserne på at udvikle en ny annoncerings-model for den næste generations fjernsyn,” lyder det fra David Clark, reklamedirektør for Joost , kilde Computerworld

Nu er de klar med Vdio
2 år senere fyrer Joost 80 procent af mandskabet og prøver at overleve og få lavet et turnaround der gør dem mulige til et salg. Men som rigtig startupper giver man ikke op. Hvis man har troen på det man gør er det rigtige, så forsøger man igen. Den dynamiske duo Niklas og Janus prøver igen med online video og denne gang går de efter Netflix dominans. De tager erfaringerne med fra Joost, og deres musiktjeneste Rdio som også kan bruges som inspirationskilde.

Teamet er det vigtigste
Når man starter på et projekt, så siger man at teamet er noget af det vigtigste. Alle siger at det skyldes Tradeshift og Podio’s succes deres team. Vdio der har arbejdet helt under radararen (Trendsonline.dk var dog heldige at fange denne historie) har samlet er ved at samle et super team der skal være med til at lave en pendant til video som de har gjort med radio og musik med Rdio

Trendsonline.dk følger historien og selvfølgelig Vdio og så snart der er nyt vil vi være på banen med en opfølgende artikel.

Skrevet af

Læs også

Top