Interview – Fra rejselyst til Everplaces

Mange startups udspringer af et behov i iværksætterens egen hverdag, og applikationen Everplaces er ingen undtagelse. Trendsonline.dk sætter i dag spot på historien bag den for nyligt beta-lancerede applikation – der hjælper folk med at holde styr på steder, de gerne vil besøge. Første grundsten til applikationen blev lagt ved eventet Startup Weekend først på året, og Everplaces er dermed endnu et bevis på, at Startup Weekend kan føre til nye virksomheder.

Rejsen starter
Tine Thygesen og Angelica Vargas elsker begge rejse. De spotter tit steder, som de lover sig selv, at de skal se. Men når man er så rejselysten som Tine og Angelica er, kan huskelisten over steder, der skal opleves, hurtigt nå et omfang, hvor det er svært at huske på dem alle sammen. Dét problem satte Tine og Angelica sig for at løse for snart et år siden. ”Vi tænkte, at det da måtte være muligt at skabe et redskab, der kunne hjælpe folk med at holde styr på steder – dem man gerne vil besøge igen, og de nye man vil opleve,” fortæller den forhenværende CEO for virksomheden 23 og tilføjer:
”Vi oplevede samtidigt, hvor omstændigt det var at dele steder i København med vores venner. Det måtte kunne gøres på en mere effektiv måde.”

Næste stop
Tine og Angelica bed mærke i, hvordan andre i deres netværk også fandt konceptet interessant, og de besluttede sig derfor for at tage idéen med til Startup Weekend-arrangementet i København tidligt i 2011. Herfra tog det fart. “Vi blev henrykte for modtagelsen til Startup Weekend. Hele 19 mennesker meldte sig til at arbejde på den over weekenden, og vi nåede allerede her at få udviklet første prototype og lavet vores første marketingvideo,” fortæller Tine.

I ugen efter arrangementet blev Tine og Angelica kontaktet af både en investor, et globalt teknologiselskab og en ledende europæisk avis. ”Det var for tidligt at tale videre med dem, men henvendelserne var nok til, at vi vidste, at vi blev nødt til at føre ideen ud i livet. Jeg mener, hvis du kan tiltrække talentfuldt personale, investering, kunder og interesse fra aviserne, så må der være en god chance for at opnå succes.”

Grundstenen til Everplaces var lagt, og teamet blev udvidet med UX’er Christoffer Kaalund, frontend-programmør Wojciech Bednarski og backend-udvikler Joshua Karjala-Svendsen.

Rejsen fortsætter
I november 2011 blev beta-versionen af Everplaces lanceret, og Tine er spændt på, hvad forskellige brugertests vil føre med sig af nye udviklinger og tilpasninger af applikationen. ”Vi har allerede en gruppe af fantastiske tidlige brugere, som er passionerede omkring dét at holde styr på oplevelser. Vi baserer mange af vores beslutninger på deres feedback og brugsmønster,” fortæller hun og inviterer andre til at blive en del af den tidlige bruger-gruppe via everplaces.com.

Tines 3 (Everplaces) højdepunkter:
1) ”At få samlet kerneholdet”
2) Lanceringen af betaversionen af Everplaces
3) Indflytningen i Founders House

Skrevet af

Læs også

Top