Bootstrapper # 2 – Sådan bliver du Google nr. 1 uden annoncering

Dette podcast er det andet i serien Bootstrapper. Dagens emne er microsites og handler om, hvordan du kan komme ind på Googles side 1 på dine vigtigste nøglesøgeord uden at bruge penge på annoncering.

I dette podcast kan du bl.a. høre følgende:

– Hvordan finder du de mest relevante søgeord og det optimale domæne til dit microsite?
– Hvordan bygger du dit microsite og hvad er vigtigt at huske?
– Hvordan kommer du foran dine konkurrenter og laver indhold, der konverterer godt?
– Til sidst finder Daniel og Jesper et eksempel på et microsite, der ligger nr. 1 på Google til trods for høj konkurrence og et potentiale der ikke er udnyttet optimalt.

Glæd dig til dette andet podcast i serien om bootstrapping, hvor værterne er Daniel Laursen fra
Trendsonline.dk og Jesper Christiansen fra Freemarketingnow.com Se de øvrige Bootstrapper podcasts her

LYT VED AT TRYKKE PÅ LINKET NEDENFOR:

Trendsonline Bootstrapper # 2 , 58 min.

Links:
Google Analytics
Free Monitor For Google
Purlize
Landing page A/B splittest
Konverteringsoptimering
Webanalytiker
Guide til det perfekte microsite

 

Skrevet af

Læs også

8 kommentar

  1. Pingback: Hvordan laver man et godt microsite | free marketing

  2. Pingback: Nyt podcast: Sådan kommer du til tops i Google uden annoncering

  3. koogko@koogko.dk'Mette said:

    Tusind tak for et rigtig godt og inspirerende podcast – jeg kan ikke vente med at komme i gang med mine mikrosites.

    Har egetlig nogle stykker allerede, opbygget som blogs som har taget lidt om sig så de er endt med faktisk at blive brugt som blogs – men det er bestemt også tiltalende hvis man kunne begrænse sig og “blot” lave nogle stationære sider der kunne trække både min shop og sig selv op i søgeresultaterne.

    Jeg har lige et hurtigt spm. til domæner – du siger at det helst skal være ud i et, og altså ingen bindestreger, heller ikke mellem 2 eller 3 ord man normalt ville have mellemrum imellem? Har netop startet en blog (All is Fair) på http://www.allisfair.dk – men har også købt domænet med bindestreger…så forstår jeg det ret at du mener det uden bindestreger er det bedste domæne af de to?

    • Daniel said:

      Hej Mette
      Tak for din kommentar.
      Microsites er en yderst attraktiv måde at skabe gode resultater på. Jesper er eksperten der har handson erfaring, i dette podcast, sad jeg mere som dig på skolebænken og lærte.
      Jeg kendte godt til teorien, men hvordan man praktisk gjorde det havde jeg ikke selv gjort før.

      Jeg er glad for du synes om dette tiltag og du kan glæde dig til en lang række af spændende emner og den nyeste muligheder for dig.

      Jeg har givet Jesper en heads-up på at du har et spørgsmål herinde.

      De bedste hilsner

      Daniel Laursen
      Founder – Trendsonline.dk

    • mail@jespercc.dk'Jesper Christiansen said:

      Hej Mette.

      Jeg er ikke en SEO nørd, men spørger du eksperterne, er der en klar overvejende del, der anbefaler domæner uden bindestreg.

      Generelt fortæller du søgemaskinerne, at der er tale om to forskellige ord, når du bruger bindestregen. For få år tilbage var det mere vigtigt end i dag at fortælle Google dette, men idag er Google blevet så intelligent, at den godt selv forstår at dele ordene de rigtige steder.

      Min anbefaling til dig ville være at bygge indholdet på domænet uden bindestreg og så sætte en redirect op på domænet med bindestreg. Men det ekstra domænekøb til en halvtredser sikrer du dig også imod at konkurrenten får en tilsvarende idé og køber domænet med bindestreg :-)

      Held og lykke med det og skriv endelig, hvis du har flere spørgsmål.

      Med venlig hilsen
      Jesper Christiansen

  4. wholesale-denmark@hotmail.com'Morten said:

    Det er måske værd at nævne, at konverteringerne på disse mikrosites eller hvad I kalder dem, ofte er lavere end ved en optimeret adwords kampagne.
    Det skyldes, at kunden ved mikrosites kommer ind på en side, hvor kunden ik direkte kan købe/bestille det, som vedkommende er på udkig efter. En optimeret adwords kampagne er derfor meget mere effektiv, da det bringer kunden direkte til den landingpage, hvor produktet kunden leder efter kan købes.

    • mail@jespercc.dk'Jesper said:

      Hej Morten

      Jeg vil give dig helt ret i, at man får et ekstra klik, ved at bruge et microsite som tragt til sit website. Der kan dog også være ulemper ved at linke helt ned til varekortet i en adwordskampagne. Det handler naturligvis om at lave nogle cost/benefit analyser. Hvis man får sat sin Google Analytics rapport rigtigt op, kan man hele tiden måle på, hvad man betaler pr. ordre ved anvendelse af Google Adwords. Såfremt udgiften pr ordre er mindre end hvad man er villig til at give pr ordre (vareforbrug+variable omkostninger) er Adwords en god idé for en webshop. Jeg har selv brugt adwords med stor succes i visse tilfælde og mindr god succes i andre.

      Men nu skal vi heller ikke glemme, at ikke alle har en webshop, og så bliver det straks sværere at måle hvor meget eksempelvis 5000 kroner om måneden til Google Adwords har af betydning for omsætningen i ens forretning. Ved anvendelse af microsites er omkostningerne meget lave.

  5. Pingback: Bootstrapper podcast #2 – Nr. 1 på Google uden annoncering | free marketing

Top