Guide: Hvilken bloggertype er du?

I min artikel “Kunsten at skabe liv i blogosfæren” skrev jeg lidt om hvornår et blogindlæg synes at generere læsere. Bloggen er vigtig for et startup – både til internt og eksternt brug.

Det er en god måde at dokumentere processen for sig selv, og det er også en god måde at få reflekteret over nogle problemstillinger undervejs. Mange startups har en blog på deres site, som alle kan læse med på. Her har et startup mulighed for at øse ud af den viden de sidder med, og lade andre være med i deres rejse. Bloggen giver desuden ofte et personligt præg til ens virksomhed, og det kan være en god måde at give brugerene et kig “bag scenen”. Men blogging er en kunst, som man som startup skal lære at mestre – med hvilket formål vil vi blogge? Hvilken stil vil vi anlægge? osv.  Nedenfor har jeg sat nogle af mine pointers fra artiklen lidt på pindene, og lavet en sjov infograf som understreger nogle af mine pointer:

Guide til blogossfæren

Skrevet af

Top