Danske Zendesk har vokseværk

Zendesk der i dag bruges af over 70 millioner i 140 lande har vokseværk og offentliggjorde i går, at de nu har 11 forskellige lokale sprogversioner, og yderligere mulighed for at levere support i 40 forskellige sprogvarianter. Dette giver en unik mulighed for virksomheder, der har kontorer i flere forskellige lande og har brug for individuel sprog til det enkelte lands supportafdeling.

Mikkel Svane, (nuværende CEO), Alexander Aghassipour og Morten Primdah er idémænd bag startuppen Zendesk og med udgangspunkt i København i 2007, tog de hurtigt skridtet fra idé til succes. Zendesk fandt det rette match hos Charles River Ventures i USA, og efter investeringen var sikret flyttede de til San Francisco. Zendesk er sidenhen blevet til en succesrig startup, der de sidste fem år har gjort rigtig meget rigtig og er blevet endnu et forbillede for andre danske startups. På denne korte tid har de nået over 20.000 kunder fordelt på 40 lande og deres ikon, munken der er i “zen” med situationen, er blevet et billede på denne succes.

Som vi nævnte tidligere i et podcast så har Zendesk en unik mulighed for startups, de elsker der hvor de selv var engang, og giver derfor startups et helt år gratis medlemsskab, du kan se mere her, zendesk loves startups.

Det er altid godt at høre om succeserne og Trendsonline.dk regner også med at få et interview i stand med Mikkel Svane. Vi vil gerne høre hans historie fra dansk kælder-startup til verdensomspændende brand og succes i Silicon Valley

Skrevet af

Læs også

Top