Klikhouse giver boligsælgeren billigere boligsalg

Et presset boligmarked, hvor flere og flere hussælgere fravalgte den normale ejendomsmægler til alternative metoder var med til at starte Klikhouse. Det hele startede med at Robert den ene stifter der selv var ejendomsmægler ved Nybolig.

Robert og Thomas mødte hinanden igennem Robert’s søsters kæreste, og et solidt venskab opstod, de fandt hurtig ud af de havde nogle fælles syn på boligmarkedet. De blev derfor enige om at sætte sig sammen og snakke videre omkring ideen:

“Vi kunne med det samme se, at her var en forretningside at bygge videre på. Så herfra udviklede det sig til, at vi blev enige om at søsætte projektet. Det er to modsætninger der har mødtes, og netop derfor supplerer vi hinanden rigtig godt.. Jeg har kompetencer indenfor IT og Web, og Robert har rig erfaring med salg og kommunikation inden for primært boligmarkedet. Han har så på nært hold kendskab til hvad kunderne efterspurgte, og det handlede vi så på.”, siger Thomas til Trendsonline.dk tweet

Ideen til Klikhouse opstod ved, at Robert arbejdede ved Nybolig og her var der flere og flere sælgere, som efterspurgte at sælge huset selv. En pris på helt op til kr. 60.000 var meget høj og dette satte gang i tankerne om, at man kunne lave det på en meget smartere måde.

Pasionen driver værket
Hvis man brænder nok for en idé, så holder det for det meste en på rette spor, men man kan også blive påvirket af en masse udefra. Dette har dog ikke været tilfældet i Klikhouse historie.

“Det har ikke været svært at holde fokus. Vi er brænder for ideen, og det vi laver hver dag. Passionen er hvad der driver værket . Vi vil være os selv – et alternativ til den nuværende måde at sælge bolig på.
Tidsplanen har været overskredet et hav af gange. Ofte på grund af udviklere som ikke overholder aftaler. Derfor har vi valgt at tilføje en ekstra partner til Klikhouse teamet, som er fantastisk til at programmere, og som kan sørge for at portalen konstant udvikler sig”. tweet

Der har været et par bump på vejen, idet Klikhouse oprindeligt havde outsourcet webudviklingen til indien, men efter godt 8 måneder måtte de erkende, at de langt fra var tilfredse med deres arbejde. De måtte derfor starte helt fra scratch igen. Så Klikhouse har været igennem en en hård fødsel.

“Man lærer så længe man lever, og især håndtering, og at administrere projekter er noget, vi virkelig er vokset med siden vi startede ud. Vores indstilling er klar. Lær af dine fejl, og kom videre. Selvfølgelig er det ærgerligt at have spildt næsten over et år på udvikling, men der er intet vi kan gøre det ved. Men målet har hele tiden været med til at holde vores fokus på at få noget unikt, og det har vi i dag” tweet

Klikhouse er en boligportal, og fokus er på selvsalg- en mulighed for at sælge din bolig uden brug af en ejendomsmægler. Klikhouse giver sælgeren vejledning og hjælp i hele processen, og formidler kontakten til advokater, fotografer og byggesagkyndige som kan gøre dig klar til at sælge din bolig. Alt dette gøres ved at give sælgeren et værktøj til hurtigere, og langt mere enkelt, og få solgt boligen.

“Sælger betaler et 299 pr. måned, uden binding, for at sælge boligen via Klikhouse. Dertil kan man vælge et fremhæve boligen til 169 Kr. pr. måned. Hvor der er sælgere, skal der selvfølgelig også være købere. Derfor giver vi køber mulighed for både at finde vores selvsalg´s annoncer, men også de øvrige ca. 80.000 boliger som er til salg på markedet”. tweet

Fokus på hurtige salg af DIN bolig
Klikhouse vil være et alternativ til ejendomsmægleren, og Klikhouse ligger ikke skjul på at der er mange penge at spare. Dog er det bærende incitament, det handler om at være aktiv i ens boligsalg.

“Kom ud over stepperne. Der er alt for lange liggetider på boliger idag. Det kan skyldes mange ting, men en af årsagerne er klart folks tiltro til mægleren. Han gør ikke noget særligt for netop at få DIN bolig solgt.
Vi tilbyder derfor sælger en platform hvor boligen oprettes, og man har derefter Klikhouse som reference til mere info omkring boligen”, siger Thomas fra Klikhouse til Trendsonline.dk og fortsætter:: tweet

“Vi vil tilbyde sælger en værktøjskasse til boligsalg, ganske enkelt. Vi arbejder på mange tiltag hvor vi kan sørge for lavere liggetider, og et sjovere boligsalg”. tweet

Klikhouses hovedfokus er at være i øjenhøjde med sælgeren- de vil ud og møde folk og dette gøres både online og fysisk. På onlinedelen er der fokus på Facebook, og andre sociale medier, og dette skal være med til at vækste Klikhouse. Foruden dette, er de klar med en række andre tiltag.

“Vi vil bruge video som medie, videoerne skal vejlede og fortælle om Klikhouse, vi tror på at det vil give os langt mere taletid overfor den enkelte bruger”. Google Adwords og SEO er også et område vi kigger på, men på lige præcis boligmarkedet er det vores indtryk at du får mere ud af viral markedsføring. Derfor vil vi bruge rigtig meget energi på at få forbrugeren til at elske Klikhouse, og den måde vi griber tingene an på.” tweet

Fremtiden ser spændende ud for Klikhouse, og det ser ud til de har grebet det rigtigt an. Vi kan kun vente og se når de får endnu mere traction og Klikhouse bliver en naturlig del af at sælge hus. Vi krydser ihvertfald fingre for at de kan få det til at lykkedes, og en afsluttende bemærkning fra Thomas fra Klikhouse, får en til at tro på det – Watch out, for vi har et es eller to i ærmet!

Skrevet af

Læs også

Top