Startup virksomheden LoveMyHome skaber forretning til møbelbranchen

LoveMyHome er et indretningsværktøj og en 3D shopping platform, der giver forbrugere muligheden for at indrette deres hjem i 3D med interiørprodukter de overvejer at købe. Med LoveMyHome får forbrugeren et bedre beslutningsgrundlag for at købe produkterne i den rigtige kontekst.


Idéen til LoveMyHome startede ganske klassisk med at founderne havde behov for et godt indretningsværktøj i forbindelse med en flytning.
“På et tidspunkt hvor vi havde travlt med at udvikle computerspil i et andet firma vi havde stiftet et par år forinden, havde vi behov for et godt indretningsværktøj. Vi var allerede klar over møbelbranchen var ret analog – og ved kort tids søgning viste det sig at udbuddet af indretningsværktøj til forbrugere var meget begrænset. De bedste løsninger var udviklet til fagfolk og professionelle, ikke til forbrugere. Med vores baggrund i udvikling af komplekse 3D spil og applikationer havde vi den tekniske indsigt til hurtigt at kunne se det kunne gøres meget bedre.

Der var et hul i markedet og LoveMyHome ønskede at skabe et indretningsværktøj designet til forbrugeren – hvor man undgik tidskrævende besøg i fysiske butikker og de ønskede at lave et redskab der i sidste ende fik forbrugeren til at træffe de rigtige beslutninger.

Det hele startede da Lasse Krugemeier og Janus Jagd studerede spiludvikling på ITU, de fandt hurtigt ud af de havde de samme ambitioner.
“Lasse (Lasse Krügermeier co-founder) og jeg studerede spiludvikling på ITU. Vi fandt hurtigt ud af vi havde et godt samarbejde – og de samme ambitioner. Vi knoklede 60-70 timer om ugen, udviklede flere computerspil der blev udgivet, og dimitterede med to af de højeste snit på årgangen. Vi vidste allerede dér, at der var grobund for et godt samarbejde og vi begge var ildsjæle, der ville give alt for at lave et kick-ass produkt”, siger Janus Jagd til Trendsonline.dk

Unikke Unity udviklere
LoveMyHome er primært bygget på Unity, som er en dansk udviklet spilmotor, hør vores podcast med co-founder David Helgason fra Unity3d. De blev tidligt glade for Unity og har brugt dem siden de var en mindre dansk virksomhed til i dag hvor de er en global og dominerende faktor indenfor spilindustrien.
“Alle vores udviklere i LoveMyHome har en baggrund fra spilindustrien. Derfor faldt det os naturligt at bruge en computerspilsteknologi. Og netop den indgangsvinkel er en stor del af forklaringen på vi i dag er konkurrerende produkter overlegne. Iøvrigt kan det nævnes vi tidligere har vundet prisen som bedste Unity Non Game udvikler. Det er vi selvfølgelig stolte over”

Der er fokus på salg til møbelbranchen, til producenterne og detailkæder. LoveMyHome leverer integration
af LoveMyHome platformen til kundens eksisterende webløsning og 3D udvikling af kundens produkter. Flere og flere brugere har også fået øjnene op for brugen af Lovemyhome og dette er med til at skabe forretning til møbelbranchen og detailkæderne.

“På lovemyhome.net er brugerne faktisk foran konceptet på nogle punkter. Vi får mange henvendelser fra brugere der spørger om vi kan optegne helt specifikke produkter i 3D, så de kan indrette med dem. Det gør vi gerne. I sidste måned resulterede det i at en bruger købte flittigt ind hos bl.a. Ilva og BoConcept efterfølgende – og det selvom de kæder i dag ikke anvender LoveMyHome”, siger Janus Jagd til Trendsonline.dk

“På sigt er ønsket at skabe en generisk 3D interiør shopping platform hvor forbrugere kan lade sig inspirere af hinanden og shoppe på tværs af brands og forhandlere. Det skal gerne ske parallelt med udbredelsen af vores platform til flere møbelkæder og producenter. På lovemyhome.net ligger en meget tidlig beta der videreudvikles på”.

Sigtekornet er rettet mod de store brands
Det er vigtigt at re-investerer i ens profit for at sikre en kontinuerlig vækst. LoveMyHome vil være nummer et på markedet og er ikke interesseret i andenpladser. De har planen klar og det handler om at vækste gennem B2B segmentet og blive premium tool til premium brands. Derfor går de også målrettet efter de store brands – dem der har infrastrukturen og rækkevidden til at skabe en effekt med LoveMyHome platformen.

LoveMyHome har allerede et par år på bagen og er kommet forbi deres MVP, i 2011 var de en inspirationsplatform og 2012 har de målrettet gået efter at blive en shoppingplatform. Fremtiden ser spændende ud for dem og de vil ikke kun være en salgsplatform for deres kunder, men de vil også gøre deres B2B kunder klogere gennem data som forbrugerpræferencer, adfærd og produktpopularitet. De vil tilbyde en ”recommendation engine” der kan hjælpe forbrugerne med at opdage nye produkter og forhandlere med at strømline deres produktsortiment og markedsføring. LoeMyHome bliver spændende at følge den næste tid og vi kan kun anbefale dem næste gang du står med et indretningsprojekt i privaten eller på kontoret.

Skrevet af

Læs også

2 kommentar

  1. Pingback: LoveMyHome rebrander til Cylindo og angriber $330 milliarder stort møbelindustrimarked ‹ Trendsonline.dk

  2. barlo@webspeed.dk'Annette Barlo said:

    Jeg er godt træt af at jeg har siddet og tegnet mit sommerhus i LovemyHome og så jeg ikke kan finde tegningerne længere.

    Annette Barlo

Top