Arkiver

BusinessNyheder

Mutter.dk gør det mere overskueligt at shoppe børne- og babyartikler på nettet

Mutter.dk er en webservice, hvor besøgende har mulighed for at søge og filtrere på tværs af danske webshops, som handler med børne- og babyartikler. I øjeblikket er det muligt at søge på tværs af 10 forskellige webshops, hvilket giver et samlet produktkatalog på over 7000 forskellige produkter. På sitet findes desuden en blog, der giver bred viden til både før og efter graviditeten.

Siden er ejet af Droppin Studio, hvor Paw Nicolaisen er partner og arbejder til dagligt. Han har fået hjælp af sine kollegaer til både design og udvikling, men selve sitet driver han selv. Også hans søster har haft en afgørende rolle – idéen opstod nemlig under hendes graviditet:

”Idéen startede da min søster blev gravid, og skulle til at shoppe løs. Hun synes det var uoverskueligt og besværligt at skulle besøge en masse webshops for at se deres udvalg. Hun ville derfor gerne have en nem og overskuelig måde at bladre igennem udvalget.”

Og da vi spurgte Paw Nicolaisen om, hvilket udbytte brugerne på mutter.dk får, er netop overskuelighed også en af de væsentligste pointer:

”Udover en masse nyttig information i form af nuværende samt kommende blogindlæg, så er værdien overblik og tidsbesparelse. Brugerne har mulighed for at spare en masse tid ved blot at besøge et website, og fremsøge præcis det de har lyst til. I takt med at flere webshops kommer på Mutter, vil det også være muligt at sammenligne priserne fra de forskellige webshops, og dermed give brugerne mulighed for at få mest muligt for pengene.”

Den perfekte motivationsfaktor
Oprindeligt startede mutter.dk som et hobbyprojekt, da Paw Nicolaisen ikke følte, at han havde tid til projektet på daværende tidspunkt. Men allerede en uge inde i projektet, udviklede det sig. Paw Nicolaisen blev opmærksom på konkurrencen Affiliate DM. Reglerne for konkurrencen er simple: den der først opnår et overskud 50.000 kr. på et nyt website, vinder konkurrencen. Det var noget, som tændte Paw Nicolaisen:

”Jeg tænkte med det samme, at dette var den perfekte motivationsfaktor for mig til at få udviklet servicen og komme i gang, så jeg tilmeldte mig.”

Og netop fordi projektet med mutter.dk er blevet til som en del af en konkurrence, har det gjort det lettere for Paw Nicolaisen, at holde fokus i forhold til tidsplan og andre projekter:

”Der var ingen tidsplan eller planlagte milestones, men blot et ønske om at blive færdig på så kort tid som muligt. Nu var jeg med i en konkurrence, som gav mig motivationen til at få lavet systemet, så det gik ikke at jeg brugte 3 måneder på at udvikle og finpudse. Jeg er derfor meget tilfreds med både resultat og tidsplan, hvor der ikke er taget fokus fra projekter og arbejde i dagligdagen.”

Forretningsmodellen bygger på affiliate marketing, og Paw Nicolaisen lægger ikke skjul på, at der er en money plan bag konceptet:

”For hver køb der foretages på de tilmeldte webshops, hvor den besøgende kommer fra Mutter.dk, modtager vi en procentdel af hvert eneste salg… lad mig give et eksempel: Hvis en person finder en hagesmæk til 100 kr. på Mutter.dk og trykker på “Se mere”, bliver de videresendt til den webshop som har produktet. Her køber og betaler de 100 kr. for hagesmækken, og vi modtager så 7 kr. af de 100 kr.”

Det betyder, at hver gang en besøgende fra Mutter.dk køber noget på en af de tilmeldte onlinebutikker, modtager Mutter.dk en procentdel af salget.

Fremtidsvisioner
For Paw Nicolaisen har den største udfordring været at få tid til projektet ved siden af en travl hverdag. Men i den nærmeste fremtid vil projektet blive prioriteret, så det får den tid, det fortjener. Og han har da også en helt klar vision for Mutter.dk:

”Planen for de næste 6 måneder er ganske klar, budskabet omkring servicen skal udbredes. Mutter.dk skal være det foretrukne sted at søge efter børne- og babyartikler for gravide, mødre eller folk på jagt efter gave til førnævnte.”

Her på Trendsonline tror vi på, at det nok skal lykkedes, og ønsker Paw Nicolaisen og Mutter.dk held og lykke!

Skriv et svar