Aarhus fejrer Global Entrepreneurship Week med en Startup Weekend

I Aarhus er der lagt op til en weekend med massere af adrenalin, og de 90 deltagere er efter teamdannelse klar til at arbejde på deres projekter de næste circa 40 timer.

Natten til fredag stod det klart, at denne Startup Weekend i Aarhus skulle blive helt speciel. Med 10 tilmeldinger natten over ramte man et flot deltagerantal på lige under 100 mennesker, og fredag eftermiddag gik billetterne som varmt brød på Facebook, hvor deltagere der var blevet forhindret i at møde op, solgte billetter videre til nogle af dem, der måtte gå forgæves på den officielle billetplatform – sådan fortæller David Møller Andersen, formand for det tværfaglige studenternetværk UNITY:Katrinebjerg – som også arrangerer Random Hacks if Kindness i slutningen af november.

Blandt de mange fremmødte er en del helt grønne deltagere, fortæller David og er stolt over at se nogle, som for første gang pitcher en idé. I alt blev der pitchet 27 idéer, som blev ledt godt op på scenen af weekendens moderator James Digby- den ene af de to danske facilitatorer i Startup Weekend-organisationen (den anden herre, Lasse Chor, hvis navn ikke går ubemærket hen i Aarhus og på Katrinebjerg, er i Bosnien for at facilitere en Startup Weekend af samme størrelse).

Ambitionerne er høje og der skal bygges gadgets

Da Trendsonline.dk fanger David er teamdannelsen netop overstået, og de 10 teams er så småt gået i gang med at arbejde. David er imponeret over idéernes forskellighed, og er især glad for at se nogle idéer som kræver at der bliver bygget nogle fysiske produkter: Der er alt fra webplatforme og apps, til projekter som kræver lidt ingeniørekspertise – og så er det jo meget heldigt at morgendagens coatches råder over alle disse kompetencer.

Foruden et højt ambitionsniveau og stor spredning i idéerne, har David spottet en KLAR tendens til denne Startup Weekend: Folk ønsker at finde løsninger der kan spare tid – om det så handler om at ønske venner tillykke på Facebook via automatiske beskeder, eller gøre markedsføring mere effektiv, så tager løsningerne udgangspunkt i deltagernes egne erfaringer og liv- og hér er det tydeligt, at mange godt kunne bruge et par ekstra timer i døgnet.

[styled_box title=”Stort tak til vores sponsor” color=”white”]Her til sidst skal vi lige huske og sige tak til vores sponsor Østjysk Innovation til Startup Weekend, der gør det muligt at vi kan dække den så intens. Har du det rigtige team med den rigtige ide, så har Østjysk Innovation “Clever money for Clever minds”, se mere på deres hjemmeside www.oei.dk[/styled_box]

Skrevet af

Top