Arkiver

Nyheder

Dating.dk introducerer mobildating

Online dating har eksisteret i mange år, og derfor er det måske meget passende med nye tiltag på det store marked. Dating.dk taget skriftet videre og lavet en app, der gør det muligt at date via mobilen.
Datingsiden Dating.dk er nu klar med en ny app til iPhone og Android. App’en skal blandt andet gøre det muligt for sidens brugere at logge ind, redigere profilen, uploade billeder og sende beskeder til andre brugere – direkte fra telefonen.

Dating.dk har i løbet af det seneste år oplevet en kraftig stigning i aktiviteten fra mobile enheder som smartphones og tablets, fortæller CTO Niels Thrane.

”Tal fra vores systemer viser, at logins via smartphones er steget med over 300 procent over det seneste år, og at udviklingen fortsætter. Yderligere er antallet af breve sendt over vores mobile app steget med endnu mere,” fortæller han.

Og det er et billede, som kendetegner hele mobilbranchen for tiden. Eksempelvis foretager danskerne nu 30 procent af deres Google-søgninger via smartphones eller tablets. Sidste år lød det tal kun på 10 procent. Det er derfor, Dating.dk nu relancerer deres mobile profil, så den passer til brugernes internetadfærd.

”Trends fra udlandet og vores egne grafer peger på, at den mobile revolution er i fuld sving. Det er meget vigtigt for os hos Dating.dk at være på forkant med den teknologiske udvikling. Det er derfor et område, vi gerne investerer mange ressourcer i at udbygge,” forklarer Niels Thrane.

GPS-dating
En af de mere bemærkelsesværdige funktioner ved den nye app er push-notifications, som bliver tilsendt på bagrund af, hvor man befinder sig.

Det betyder, at brugerne får at vide, når de er i nærheden af en potentiel partner, som matcher ens personlighed. Hvis ens hjertes udkårne står om det næste hjørne og gemmer sig, vil man altså få det at vide med det samme. Dermed foregår online dating nu ikke længere kun foran computeren derhjemme. Det er blevet noget, man kan gøre hvor som helst. Og med push-notifications sker det ganske automatisk.

”Tager man for eksempel en tur til Aalborg, vil man måske få en notifikation om mulige partnere i det område,” uddyber Niels Thrane.

Erfaringer fra USA
Det er en generel tendens i mobilbranchen, at brugere gerne vil have mere personaliserede oplevelser, der er tilpasset dem. Med en smartphone er man hele tiden ”connected”. Og Dating.dk satser helhjertet på, at tilbyde deres brugere de samme tjenester på mobilen som på hjemmesiden.

Og noget tyder på, at det er den vej, markedet går. I USA oplever et af de større datingsites i dag, at 40 procent af alle nye oprettelser sker på mobilen.

Skriv et svar