Arkiver

Nyheder

Natklubkonceptet Drinkster.dk modtager investering fra Jesper Buch

Drinkster, Drinkster.dk, Mads Lund, Jesper BuchTeamet bag Drinkster er nu klar til at give stafetten videre.

Nu er det helt officielt at Jesper Buch investerer i natklubs konceptet Drinkster. Bag Drinkster.dk står de tre unge Cand.merc’er fra CBS, Mads Lund, Henrik Lysgaard Jensen og Mads Schjølin der i januar måned 2012 gik online med deres iværksættereventyr.

“De første 6 måneder var vi kun i København, men siden er vi også gået online i både Odense, Århus og Vejle. Vi har kunnet mærke efterspørgslen og der kommer mange flere byer på indenfor de næste måneder. Vi har allerede fået mange tusinde brugere og målet er fortsat at vækste i samme fart, så vi kommer til at dække de fleste større byer i Danmark”, fortæller Mads Lund, der er ansvarlig for kontakten til barer og natklubber samt selskabets finanser.

Drinkster har yderligere lige modtaget prisen som ”Best Danish Student Start-up 2012” fra Nordic Startup Award og skal nu til finalen på fredag hvor vinderne fra de nordiske lande skal ’dyste’ om hvem der er bedst i norden.

”Konkurrencen er hård, men vi håber meget på at vinde” lyder det fra medstifteren Henrik Lysgaard

Som vi nævnte tilbage i august, indlæg om Drinkster.dk, så er Jesper Buch er gået ind med økonomisk støtte til Drinkster.dk samt al hans ekspertise.

“Jeg kan godt lide når nogle er first movers, men vigtigst for mig så kunne jeg fornemme at drinkster-drengene havde ild i øjnene og brændte for deres koncept og det vil jeg gerne være en del af” udtaler Jesper Buch.

Gennem bl.a. Just-Eat og Miinto har den succesrige danske serieiværksætter opnået værdifuld erfaring med, hvordan en nystartet virksomhed får skaleret forretningen nationalt såvel som internationalt. Derfor er Jesper Buch i dag gået med ind over de strategiske beslutninger og fungerer som mentor og inspirator for Drinkster-drengene.

”Vi var meget facinerede af de store offline markeder der gik online med succes i en transaktionsbaserede forretningsmodel. Jesper gjorde det med Just-Eat, har gjort det succesrigt med Miinto og har også investeret i Osuma og Autobutler.”, siger Mads Lund fra Drinkster

Alle Jesper Buch investeringer har det til fælles at de er online, har en transaktionsbaseret forretningsmodel og har online markedsføring som deres vigtigste opgave. Det er det Jesper kan og er en af de bedste til det, og det var netop dette der gjorde at teamet bag Drinkster valgte at kontakte Jesper Buch. De har allerede meget store forventninger til 2013 og med de ting som de selv siger de har fået ud af to workshops i Jesper iværksætter villa i Spanien, så bliver det som Mads afslutningsvis udtaler til Trendsonline.dk:

“Det bliver Et KICK-ASS år for Drinkster.dk”.