Unge super-iværksættere vil erobre markedet for sorte sokker

Med Sortesokker.dk slipper du for irritationsmomentet med sokker, der ikke passer sammen. 95 % af alle mænd bruger sokker i størrelse 40-47, og de fleste mænd foretrækker at have en overvægt af sorte sokker i skuffen. Hvis alle sokker har den samme farve, er af ens kvalitet og ens størrelse, skal man aldrig mere bruge tid på at matche sokker igen.

Den simple tankegang var baggrunden for, at de tre unge super-iværksættere Christian Eberth, Yngvi Karlson Vatnhamar og Nicolai Lønne, etablerede webshoppen Sortesokker.dk

Selvom det er tre unge iværksættere, har de alligevel prøvet kræfter med andre store projekter.

Nicolai Lønne er serie iværksætter og har altid gang i flere projekter og har med sin viden hjulpet mange andre med at oprette og optimerer deres webshops og har været selvstændig siden han var 18 år.
Her kan bl.a. nævnes, at han har været moderator på den kendte iværksætterportal Amino.dk i lang tid.

Yngvi Karlson Vatnhamar, 22 år, er specialiseret i online optimering, er medejer af Safegear.dk, der er en af de førende indenfor salg af sikringsudstyr i Danmark og lever ved siden af at opsætte og optimere hjemmesider og webshops for andre og har levet af det siden han var 14 år.

Christian Eberth er serie iværksætter og startede i sin tid HentTilbud.dk, hvor han senere sammen med sine daværende partnere solgte for et tocifret millionbeløb.

Sorte sokker gør hverdagen lettere

”Et par gode sorte sokker er en del af hverdagsbeklædningen for mange, og derfor bruger du også meget tid på at vaske sokkerne – eller rettere, du bruger meget tid på at sortere og parre sokker efter vask. Med vores koncept slipper du for dette irriterende tidsspilde. For med ensfarvede sokker smider du blot alle dine vaskede sokker i samme skuffe og tager to ud hver morgen. De er alle ens og passer derfor sammen”, forklarer Christian Eberth, en af medstifterne af Sortesokker.dk. tweet

Webshoppen skal på lidt længere sigt ses som en nyfortolkning af, hvordan man som forbruger kan gøre sine indkøb. At konceptet allerede ser ud til at have ramt plet ses af anmeldelserne på Trustpilot. Her får Sortesokker.dk karakteren 9,1 ud af 10. Sjovt, genialt og ligetil kaldes forretningsideen, som har gjort hverdagen lettere for en hel masse.

Et kig ud i Europa

Onlinebutikken er Danmarks måske mest enkle hjemmeside og med det smallest tænkelige sortiment. Sortesokker.dk har én vare på hylden, nemlig onesize sorte sokker af bedste kvalitet.

Inden lanceringen blev der lagt måneders arbejde i at source markedet, og selvfølgelig blev der aflagt et besøg i ”The Town of Socks” i Kina, en by med 1,2 mio. indbyggere og op mod 200 sokkefabrikker. Målet var at finde det rette produkt, så man undgik at skrue ned for kvaliteten.

Da de tre unge iværksættere havde fået aftalerne på plads, gik Sortesokker.dk i luften, og siden den spæde start er der blevet langet 30.000 par sokker over den virtuelle salgsskranke og ud til mænd og kvinder i alle aldre og alle afskygninger i det ganske land.

”Men faktisk er det en forsvindende lille del, når markedet i Danmark skønnes at være på 30-50 mio. solgte par sokker om året. Men det hele er også kun lige begyndt. Vi har netop fået den første ordre til Sverige og Norge, og målet er at gøre hele Europa med mere end 600.000 mio. indbyggere til Sortesokker.dk hjemmemarked”, forklarer Christian Eberth, der sammen med sine to kompagnoner kalder sig selv for lidt af nogle sokkenørder. tweet

Hos Trendsonline.dk synes vi godt om det enkle koncept, og vi glæder os til at se, hvad fremtiden bringer for de tre iværksættere.

Skrevet af

Læs også

Top