Arkiver

Nyheder

Adspert budrobotten sikrer mest muligt overskud på Google Adwords

Adspert er en fuldautomatisk bud robot, der gør det muligt for alle firmaer, næsten uanset størrelse, at optimere annoncer på Google Adwords og Yandex (det russiske svar på google). Adspert effektiviserer hele processen med online annoncering ved at reducere tidsforbruget, der kræves for at byde korrekt på hvert søgeord i Adwords. Det sker helt uden, at kunden behøver installere noget og resulterer i en meget profitabel online annoncering.

I begyndelsen af januar i år startede www.maxprofit.dk, der udbyder Adspert bud robotten og som henvender sig til de danske kunder, der ønsker at tjene flere penge på deres Adwords kampagner. Forud havde Invenstment Bank Berlin i december givet et syv-cifret Euro-beløb til yderligere udvikling af Adspert bud robotten, så den fortsat kan gøres endnu bedre. Direktør Nikolaj Kongerslev har fortalt Trendsonline.dk mere om det nye tech startup.

”Adspert fokuserer på optimering af Google Adwords kontoer – fuldautomatisk profitmaksimering helt uden besvær. Det er meget simpelt at bruge den, men overskuddet bliver typisk minimum 20% forbedret, og det er ofte at overskuddet bliver mere end fordoblet.” Fortæller Nikolaj.

Brugerne behøver ikke bekymre sig om at lave de rigtige bud i deres Google Adwords konto og derfor giver Adspert tid til at koncentrere sig om andre ting. Det er en stor fordel for annonce- og marketingansvarlige forklarer Nikolaj:

”Den annonceansvarlige kan fokusere fuldt ud på den kreative strategi såsom annonceoprettelse, split test, mv.”

”Brugen af en bud robot til at styre Google Adwords giver marketingansvarlige flere ressourcer til at følge op på andre reklamefremstød.”

Nikolaj forklarer, at det at automatisere opgaver er en nøgelstrategi i de fleste industrier, men at online annoncering indtil videre ikke særlig automatiseret. Derfor forudser de og arbejder på at efterspørgslen på løsningen vil stige.

Inspiration fra de finansielle markeder

Nikolaj fortæller, at idéen kom sig af, at Marcel Pirlich (founder og CEO Adspert) på et tidspunkt sad med en masse Google Adwords kontoer, som trængte til at blive optimeret:

”Det manuelle arbejde med at styre kontoerne blev hurtigt en alt for stor opgave, som ikke kunne styres effektivt da der var mange bud, som skulle ændres ofte. Derudover følte han altid at han reagerede for langsomt på ændringer i markedet. Det betød, at han var utilfreds hele tiden, da han enten betalte for meget for, for mange salg, eller fik for lidt salg når han ikke bød højt nok på de rette tidspunkter.” Forklarer Nikolaj og fortsætter:

”Marcel tænkte tilbage på hans tidligere karriere med aktiehandel, hvor robotter lavede “real time” automatiske prognoser til at købe eller sælge aktier. I hans øjne var der en stor grad af lighed mellem Google Adwords og de finansielle markeder, og deraf kom ideen.”

Nikolaj forklarer, at teknologien bag Adspert støtter sig til beviste prognosemodeller fra de finansielle markeder og at der tages der højde for “sæsonudsving” såsom tid på dagen, ugedag eller dag på ugen. Adspert lærer også individuelt om kunderne og optimerer ud fra dette for at identificere det bedste bud på ethvert tidspunkt.

”word of mouth” er vores største salgsvåben

Vi spurgte Nikolaj om, hvordan de har tænkt sig at skabe yderlig vækst:

”Traditionel “word of mouth” er klart vores største salgsvåben. Vores kunder er super tilfredse med Adspert, når de kan se, de tjener meget mere, samtidig med at de skal lave mindre. Derfor spørger vi altid om de kender nogle, de tror, kan have gavn af robotten, og rigtig mange er i nogle netværk mv., hvor rygtet hurtigt spredes.”

Nikolaj fortæller, at flere store firmaer i Tyskland har tilmeldt sig og i dag bruger Adspert med stor tilfredshed. I Danmark er den først lanceret primo 2013 og dermed er det kun “first movers” som lige nu høster frugten af robottens intelligens.

Adspert er uafhængig af tidszoner og sprog, derfor er målet for fremtiden at lancere Adspert på nye markeder over hele verden. Hos Trendsonline.dk håber vi, at det lykkedes!

Skriv et svar