Arkiver

BusinessNyheder

BillyTracker – Thor Angelos nye startup holder styr på dine børn

Trendsonline.dk har interviewet serieiværksætteren Thor Angelo omkring et nyt produkt, BillyTracker. BillyTracker gør det, via en app til smartphones og en GPS, nemt for forældre at holde styr på deres børn i situationer, der kræver ekstra bevågenhed som f.eks. en tur Tivoli eller på pisterne på skiferien.

Serieiværksætteren Thor Angelo er et kendt navn i det danske startup miljø. Tidligere har Thor bl.a. været med til at starte languagewire, som forbinder teknologi og oversættelse og derigennem giver en mere effektiv oversættertjeneste. Thor har gang i mange projekter, et af dem er BillyTracker, som er et tracking device til forældre og værger, der hjælper dem med at holde styr på deres børn. Thor har selv en datter på syv år og en dreng på 2 år, og det er hans søn, Billy, som BillyTracker er opkaldt efter. Idéen opstod, fordi han selv havde et behov:

”Du har nogle venner, du tager i Fælledparken med, og så lader du børnene rende rundt. Du vil gerne have en samtale, men det går bare ikke, for du skal have øjne på børnene hele tiden, for de løber virkelig stærkt børn! Så idéen er at få styr på det.” Siger Thor og fortsætter:

”Det vil sige, at du kan tracke barnet. Du har et lille device, du f.eks. putter i lommen på barnet eller rundt barnet som et ur – og så har du styr på, hvor barnet er henne. Det vil sige, at du kan sidde og slappe af. Den kan så give en alarm, hvis barnet er mere end 200 meter væk.”.

På devicet er der også en SOS-knap, så hvis børnene er ved at blive overfaldet eller føler sig utrygge, så kan de trykke, og så viser den forældrene, hvordan de kommer hen deres børn.

Thor fortæller, at det har været en sjov ting at arbejde med, men at der er mange ting, der skal være styr på, bl.a. teleselskaber og devices fra Kina – hvilket kan være en udfordring, fordi alt er skrevet på kinesisk. Derfor er der meget læring og testning i øjeblikket:

”Der er meget, der skal testes. Nu er vi i gang med at teste, hvor længe den holder batteri. Hvor ofte er en god opdatering? Er det hver 5. eller 10. sekund?… Og så er der mange nye idéer, som skal udvikles, men det må vi tage, som det kommer. Nu vil vi bare gerne have den på markedet. Så den er helt skrabet lige nu og så kommer der flere ting.” Forklarer Thor.

Men alt dette er ifølge Thor ikke noget, som forbrugeren skal bekymre sig om:

”Meningen er, at når forbrugeren får den og køber den, så er simkortet deri, så de skal slet ikke tænke på de her ting. De skal bare downloade appen, som er gratis, og så skal de bare connecte ved at indtaste en kode, og så kører det.”

Thor er ikke alene om projektet, han samarbejder med to studerende, som han kom i kontakt med, da han var vejleder for studerende på DTU i et fag om entrepreneurship.

”Så var der nogen af grupperne, jeg sagde til, at hvis I har noget for real, så sig til, for jeg har tid og også noget investering. Og så var der en af dem, og en af hans venner, der blev grebet af det. Og så gik vi sammen om det. Og de har en god profil fordi den ene studerer noget marketing og den anden studerer på DTU, og er god til software og står for produktudvikling, så der er en god fordeling.”

Før BillyTracker blev en realitet foretog Thor en masse research om GPS-tracking generelt. Bl.a. USA blev grundigt undersøgt.

”I USA er der noget, hvor du kan tracke din børn, men de kører på en helt anden model, de kører mere med permanent overvågning, og de kører meget mere med frygt… Vi tager en vinkel, der handler mere om, at du bruger den, når du har et behov for det, f.eks. når du er på skiferie.” Fortæller Thor.

Selve GPS’en bliver produceret i Kina, men det har ikke været lige til, at få produktet, lige som de ønskede det skulle være:

”Den første jeg fik hjem, som var ret stor, var sådan en standard en. Den næste som jeg fik hjem, som er lille, det er en jeg har pushede igennem og sagt: jeg vil have den så lille som overhovedet muligt og så let som overhovedet muligt. Den behøver ikke have den vilde batteritid for folk bruger den sådan på en udflugt eller en tur i tivoli, og så tager man hjem, og så kan man lade den igen”. Siger Thor.

Han gør opmærksom, på, at de vil komme til at have forskellige produkter, simpelthen fordi de endnu ikke ved, hvad folk efterspørger.:

”Vi kommer til at have dyre produkter og billige produkter, produkter der er store og små, og så må vi se, hvad folk kan lide. Og vi kommer til at sælge dem, så man kan leje dem bare en måned.”

Prismæssigt fortæller Thor, at de rigtig gerne ville ligge på omkring 500 kroner, men at det ikke er så enkelt:

”Jeg tror vi kan få den 600, når vi får nogle stordriftsfordele. Når vi kan købe 1000 hjem fra Kina, så falder prisen meget. Men jeg tror nok, at prise bliver omkring 700-800, for den billige af dem.”

Markedsføringen vil primært foregå på nettet:

”Der er en shop på nettet, hvor man kan købe det, og den regner jeg faktisk kommer op i løbet af et par uger – vi er ved at være klar. Og det vil vi starte med. Og så må vi se, om vi kan skabe nok buzz på Facebook osv. ”. Fortæller Thor og fortsætter:

”Jeg tror vi vil kunne lave rigtig meget spændende samarbejde med Tivoli eller Lego Land, og Langelandsfestival og sådan noget, hvor der er rigtig mange børn, der fiser rundt, hvor forældrene måske ikke har øje på dem hele tiden.”

Trendsonline.dk siger tusind tak for interviewet, og vi glæder os til at følge BillyTracker og de andre projekter, Thor Angelo har gang i.

1 kommentar

Skriv et svar