Arkiver

Nyheder

Danske startups er med på crowdfunding-bølgen

Flere og flere har fået øjnene op for crowdfunding, og det gælder også danske startups. Crowdfunding sitet Kickstarter er en af de platforme, som de danske startups har taget til sig – og også opnået succes med. På Trendsonline.dk er vi faldet over to nye projekter, Thermodo og Vaavud vindmåler, der måler henholdsvis temperatur og vindhastighed, direkte på mobilen.

Crowdfunding er for alvor ved at slå igennem, også i Danmark. På Trendsonline.dk har vi tidligere skrevet om bl.a. det danskdesignede løbeur Leikr, og det danskproducerede spil Freedom Planet, som begge har opnået stor succes på crowdfunding sitet Kickstarter.

Nu er vi på Trendsonline.dk faldet over to nye spændende danske projekter: Thermodo og Vaavud vindmåler. Begge er mobile måleinstrumenter, der kan forbindes til din smartphone.

Thermodo er et lille smart elektrisk termometer til mobile enheder, der lader dig måle temperaturen lige der, hvor du befinder dig. Den er lavet af den danske softwarevirksomhed Robocat, og kan bl.a. anvendes till iPhone, iPad, og Android. Thermodo er lavet som en lille nøglering, du kan koble direkte til din smartphone eller tablet – den kræver ikke netværksforbindelse, og kan anvendes både inde og ude. På nuværende tidspunkt har Robocat indsamlet mere end 220.000 $, hvilket er en del over målet på 35.000 $ -og der er stadig 20 dage tilbage.

Helt så mange penge har Vaavud vindmåler endnu ikke fået rejst. Deres mål er at få indsamlet 20.000 $. De er lige nu oppe på godt 5000 $, og har stadig 33 dage til at nå det.  Vaavud vindmåler er en trådløs vindmåler uden elektroniske dele. Den gør det muligt at foretage præcise og pålidelige målinger af vinden på din smartphone, hvor end du befinder dig, og du kan efterfølgende dele det online. Det kan være et smart redskab for sportsudøvere som f.eks. kitesurfere, vindsurfere og sejlere, hvor vindhastighed har afgørende betydning.

Hos Trendsonline.dk synes vi det er superfedt med den succes, danske startups får på bl.a. Kickstarter, og vi håber flere vil overveje crowdfunding som markedsføringskanal for deres startup. Og så krydser vi fingre for, at også Vaavud vindmåler når deres mål på Kickstarter!

1 kommentar

Skriv et svar