Arkiver

Nyheder

FeedEat skal give udvalgt indhold fra sociale medier

Kender du det, at du gerne vil følge med i alt det spændende på Twitter, Youtube og Facebook, men mængden af indhold er så massiv, at du hverken orker eller kan forbruge det?

Det vil Jonas Gyalokay (t.h. i billedet) nu gøre overskueligt. Han er manden bag en ide med navnet FeedEat, som han fredag aften fik samlet opbakning til ved Startup Weekend Copenhagen Media.

Med udgangspunkt i sit eget liv, hvor han forbruger masser af indhold, men får mere end han har brug for, vil han med en intelligent algoritme sortere og udvælge dedikeret indhold til brugere.

– FeedEat skal samtidig også skele til, hvor længe brugeren har til rådighed og tilpasse mængden, så man kan nå at forbruge det på fx togturen, fortæller han.

Helt konkret skal algoritmen baseres på fire sorteringer:

1)     Hvad man har læst og set den seneste tid.

2)     Hvornår idholdet er uploadet, så man ikke får forældet indhold.

3)     Brugerens sociale profil med udgangspunkt i brugerens profiler på fx Twitter og LinkedIn.

4)     Social validation: Hvad er populært lige nu målt på view, likes, comments og shares.

Tjenesten skal være gratis, fortæller Jonas Gyalokay, der dog vil gøre muligt for brugerne at vælge et premium-produkt. Et produkt, som ud fra deres forbrug, belønner dem for at holde sig opdateret ved på et cv at præsentere, hvad de har lært af det kvalificerede indhold, som de har forbrugt.

Jonas Gyalokays hold består af ti personer, hvor af de fire er udviklere, tre er designere og tre er forretningsfolk. Sidstnævnte er også hans egen kategori.

Han bruger i dag Google Reader som et forsøg på at organisere sit eget forbrug af indhold, men han er ikke helt tilfreds. Desuden lukker Google Reader til juli, og han håber derfor at kunne ’stjæle’ nogle af de tidligere brugere derfra over på hans nye produkt FeedEat.

FeedEat skal i første omgang formes som en applikation, der senere kan udvikles til et site i en browser med flere muligheder.

Vi følger udviklingen weekenden over.