Den nye trend indenfor apps er self-publishing

Everplaces offentliggjorde onsdag partnerskab med Urban Adventures. Det globale tour-selskab lancerer en ny serie af city guides, som er bygget på en mobilplatform leveret af Everplaces. Partnerskabet illustrerer en ny trend inden for mobil markedsføring: indhold fremfor reklamer, og derudover viser det også, at mobil self-publishing er et solidt nyt forretningsområde.

Urban Adventures, der står for dagsture i en af ​​verdens førende rejse selskaber, Intrepid Travel, har udnyttet deres lokale medarbejderes viden for at producere en mere lokal, mindre turistet, rejseguide-serie på mobilen.

Guiderne er bygget på self-publishing app-teknologi lavet af Everplaces, som placerer sig blandt de førende aktører inden for det nye forretningsområde mobil self-publishing.

Det er allerede muligt at downloade city guides til Amsterdam, Toronto, Berlin, Prag og Melbourne i App Store. Det er planlagt, at serien skal strække sig over hele verden, som potentielt dækker mere end 100 destinationer.

Serien viser en ny tendens inden for mobil markedsføring, hvor virksomheder, fremfor at indrykke annoncer, giver gratis information væk for at bygge relationer. Urban Adventures har selv lavet deres apps ved brug af self-publishing teknologi.

Partnerskabet kan ses som en validering af lav-din-egen-app forretningsområdet, som Everplaces tidligere på året meddelte, at de ville gå ind i. Firmaet er bedst kendt for deres mobile rejse-community, hvor venner deler tips for at opbygge deres egne personlige rejseguides. Det bruges i 95 lande. CEO Tine Thygesen siger:

“At servicere brands var et logisk skridt for os, og det er godt afstemt med vores forbrugerprodukt. Vi er begejstrede over at få brands til at engagere sig i deres kunder via nyttige oplysninger, fremfor annoncer, som mange mobilbrugere finder irriterende. Det passer perfekt med vores mission om at bringe bedre rejseerfaringer til folk via mobil “ tweet

Thygesen tilføjer, at disse brand-apps ikke bruger indhold genereret af Everplaces community’et, men derimod særligt produceret indhold, i dette tilfælde fra Urban Adventures eget team.

Andre virksomheder, der har brugt platformen til at lave branded city apps, omfatter UKTI på den britiske ambassade i Danmark og DAC (Dansk Arkitektur Center), som har udgivet en app kaldet “Havnen er din ‘i forbindelse med åbningen af de to nye havnebroer i København i år.

Branded apps tjener brands bedre end mobilannoncer

Harvard Business Review angav for nyligt, at apps i virkeligheden er en bedre mobilstrategi for brands end reklamer. Det skyldes at:

 “forbrugerne ikke opfatter dem som reklame – de værdsætter dem for deres funktionalitet og finder dem dermed ikke påtrængende.” tweet

Urban Adventures brugte den samme logik til at træffe beslutningen, og ønskede at skabe markedsføring, der rent faktisk gav merværdi til rejsende, fremfor blot at få deres eget navn ud. Ved brug af Everplaces’ platform lavede Urban Adventures mobilguider, så kunderne kan få lokal rådgivning under hele deres tur, også efter den officielle tur er slut. Appen fungerer også som en souvenir bagefter, og beder rejsende om at forbinde med Urban Adventures igen, når de besøger en af ​​deres 82 andre destinationer.

“De fleste af vores kunder bliver i deres valgte by 2-4 dage ekstra, så vi ønskede at finde en innovativ måde at hjælpe med at guide dem gennem resten af deres ophold. Everplaces hjalp os med at skabe en række fantastiske rejse-apps, som vores kunder elsker. ” UdtalerTony Carne, General Manager ved Urban Adventures. tweet

Skrevet af

Læs også

Top