Arkiver

Nyheder

Pinstriped – skræddersy dit interface til møder i arbejdsregi

De fleste af os bruger vores laptops både privat og til arbejde, og det kan medføre visse akavede situationer, når vi åbner dem i arbejdsmæssige sammenhænge til møder og til præsentationer – og det ser heller ikke særligt professionelt ud. Med Pinstriped kan du skræddersy dit interface på din bærbare pc, så du slipper for at bekymre dig om det.

Co-foundere Thomas Sugar og Martin Høft Andersen har kendt hinanden siden de var 18 år, og er begge partnere i det digitale bureau, som står bag Pinstriped. Pt. er det Martin, der tager sig af det digitale bureau, mens Thomas bruger sin tid på Pinstriped. Thomas fortæller, hvordan han fik idéen til Pinstriped:

”Kombination af selv at have lidt i møder gennem mange år, og inspiration fra et produkt vi udviklede for en kunde for nogle år tilbage. Det har altid føltes lidt paradoksalt, at jeg som digitalt bureau sad ude hos kunderne og talte om branding, identitet, design og så sad med min laptop åben, og som på ingen måde back’ede det op som jeg prædikede,” fortæller Thomas.

Undgå akavede situationer
Mange af os har nok prøvet at havne i lidt akavede situationer, fordi vi bruger vores bærbare pc’er både privat og arbejdsmæssigt.

”Når vi åbner dem i arbejdsmæssig sammenhæng til møder og til præsentationer, ser det generelt bare ikke særlig professionelt ud, og understøtter slet ikke hele den indsats, som specielt virksomheder gør for at brande sig selv og for at strømline et ensartet udtryk på tværs af alle platforme,” siger Thomas og fortsætter:

”I første version af Pinstriped, er det det vi løser. Dit Mac eller Windows interface er til, når det bare er dig, Pinstriped er dit interface for forretning. Vi har rigtig mange planer for, hvad Pinstriped ellers kan og med tiden skal være, men vi mener, at det er et stort latent behov for basic udgaven, og det er vores kile ind til andre interessante områder. Basic versionen er freemium, mens mange af de andre planlagte features bliver premium.”

Udbyttet for Pinstripeds brugere er altså, at det bliver lettere for dem at give en professionel og branded oplevelse til møder og præsentationer i arbejdsregi, samt at undgå akavede situationer i forbindelse med disse. Derudover sparer man i disse sammenhænge også tid på oprydning og klargøring.

Viralt potentiale
Hvad angår vækst, så har produktet af natur et viralt potentiale, og det har de hos Pinstriped tænkt sig at udnytte så meget, som de kan:

”Vi kan allerede nu se, at konceptet er “sharable”. Vi får en del henvendelser og signups fra venner, kollegaer, familiemedlemmer af dem, der allerede har tilmeldt sig.,” fortæller Thomas.

Medarbejdere fra store tech-virksomheder som Zynga, Viacom, Google, Wildfire, SoundCloud, EA og Crowdflower har allerede vist interesse og tilmeldt sig.

Pinstriped er desuden med i Accelerace-programmet, og det har været en stor support for dem. Derudover gør de rigtig meget ud af analytics på tværs af alle kanaler. Målet er konstant at teste, måle og lære af alt hvad de foretager sig. Både Taiyo Jønsson og Martin Roland Knudsen, der netop er blevet en del af Pinstriped, bruger allerede en betydelig del af deres tid på det.

Hos Pinstriped håber de I løbet af de næste par måneder, at kunne færdiggøre og levere beta til de tidlige sign-ups, og dernæst vil de bygge webplatformen som integrerer produktet med andre services samt rejse funding til skalering. Derudover er de også på udkig efter en founder CTO, der skal være ansvarlig for udviklingen og den tekniske del af virksomheden.

Hos Trendsonline.dk håber vi, at de når det hele! Vi ønsker dem held og lykke og vil naturligvis følge udviklingen.