Arkiver

Nyheder

Sussd.it vil hjælpe startups til at sælge endnu mere

Det nye startup Sussd.it med internationale og danske rødder har et fokus og det er at skabe mere salg til startups, gennem et kundecentreret approach vil de med deres tjeneste hjælpe startups til at sælge meget mere og meget bedre.

De fleste startups har ikke reel salgserfaring og dette kan være en stor udfordring for dem, normalvis skulle man tro at founderne af et startup skulle være de bedste til at sælge lige netop deres produkt. Det er her Sussd.it vil sætte ind og hjælpe startups med at “funde” deres virksomheds vækst gennem salg.

“Ideen kom til mig efter jeg selv var igang med mit eget tech startup. Jeg har en baggrund i salg og mange andre startups spurgte ind til mig om salgsstrategi og flere hyrede mig ind som freelancer for at sælge for dem. Det var her jeg så at der var et behov for en service der 100 % fokuserede på startups og de udfordringer de står med”, udtaler Neil Murray til Trendsonline.dk

Neil har en baggrund fra større virksomheder i London hvor han har hjulpet med at opbygge salgsprocesser og efter en kort periode som intrapreneur valgte han at blive iværksætter og før han gik igang med Sussd.it, havde han et andet startup der ikke fik den nødvendige traction. Startuppet var født og fokus var en kundeorienteret tilgang i salgdsprocessen.

“Traditionelle hardcore salgsmetoder virker ikke for startups, det er super vigtigt at have et kundeorienteret fokus fra starten af”

Funding vs. salg
På Trendsonline.dk skriver vi rigtig meget om funding til den ene og den anden succesrige startup, men hvis man som startup har styr på salget fra starten af står man med meget bedre kort i hånden når man skal søge funding. Hvis man kan vise at man fra starten af har haft salg og det har vokset støt, så bliver casen helt sikkert mere interessant for en investor og netop dette er et mantra for Neil og Succd.it

“Jeg er rigtig stor fan af det som Morten Lund har sagt flere gange: At salg er den bedste form for funding. Startups fokuser for meget på den glamourisøse funding vej frem for at kigge på muligheder i salg. Ultimativt set så er det den bedste vej for at få et bæredygtig startup”, siger Neil Murray afslutningsvis til Trendsonline.dk

Skriv et svar