Det danske startup iLunch krydrer madbranchen med ny webtjeneste

Hvad der startede som en sandwichportal er nu blevet til endnu en spiller om de fastfood hungrende danskere. iLunch som satser hårdt på fastfood og madbranchen, er det seneste startup der vil tage markedsandele med deres helt nye webservice til dette segment.

“Vi sad og nørdede en dag og fik lyst til en gourmetsandwich. Så vi gik på Just-Eat for at bestille, men de eneste sandwich vi kunne få, var en omgang kylling og bacon hos et pizzeria”, siger Michael Halkjær Jakobsen og fortsætter. tweet

“Så vi gav os til at lave en sandwichportal, hvortil vi ville finde en dygtig kok, som skulle være med i projektet… Men jo længere vi kom med systemet, jo mere fandt vi ud af, at udviklingen af software tændte os noget mere end tanken om, at skulle drive et sandwich-projekt. Og så gav vi os til at videreudvikle systemet”. tweet

Et sammentræf startede iLunch
Morten Tange er indehaver af KarriereCoach, og en af underviserne hos KarriereCoach Michael Halkjær Jakobsen underviste i webdesign – og her kom Jakob Bjerre Petersen en dag på kursus. De fandt hurtigt ud af at Jakob var voldsomt overkvalificeret til et almindeligt webkursus og så begyndte de stille og roligt, at lege med lidt forskelligt kode sammen.

De fandt hurtigt sammen om iLunch, men har haft lidt udfordringer med at fokuserer pga. deres daglige konsulentvirksomhed WebGents.

“For at være helt ærlig, så kunne iLunch have været meget hurtigere færdigt. Men vi har hele tiden troet på holdbarheden i vores idé, og valgte de første 2 år, at udvikle iLunch som et sideprojekt, mens vi udviklede større hjemmesideløsninger gennem vores hovedvirksomhed. Det seneste års tid, har vi dog haft stor fokus på iLunch.”, udtaler Michael Halkjær Jakobsen til Trendsonline.dk tweet

Ingen forhastede beslutninger
De føler at de har bygget projektet op på den rigtige måde ved stille og roligt at komme et skridt frem og vente med forhastede beslutninger, hele teamet har med ro i maven og med erfaringer fra tidligere webprojekter sørget for at begynderfejlene var på det minimale.

ilunch_screen_2

iLunch er et online bestillingssystem til hele madbranchen, uanset om man ejer et lille pizzeria og vil give sine kunder en nem bestilling online, eller om man driver et stort eventhus eller cateringvirksomhed, hvor kunderne skal bestille et mere avanceret produkt.

Og fordi kunderne er så forskellige har det været vigtigt for iLunch at lave en meget simpel forretningsmodel, der er gennemskuelig og ikke kræver for mange administrative ressourcer for deres kunder

“Vores kunder vælger selv, om de vil bruge iLunch med et fast månedligt gebyr, eller om de vil benytte vores flex-abonnement med et 3 % gebyr pr. bestilling.” tweet

Som startup kan det være svært at vælge hvilke retning man skal gå også selv om man har erfaringer fra tidligere.

“Vi videreudvikler konstant på vores produkt, og vores udfordring er at vælge den rigtige retning for iLunch. Sørge for at systemet forbliver simpelt og brugervenligt, selvom vi fylder flere og flere funktioner i det”, siger Michael Halkjær Jakobsen og fortsætter tweet

“Som eksempel har Aarhus Folkekøkken senest ønsket iLunch som et lukket system til konferencebestillinger. Så vi har udvidet iLunch dels med brugerlogin, hvor man kan koble forskellige rabatter til hver enkelte bruger, og dels med et konferencesystem, hvor Aarhus Folkekøkken selv kan oprette ubegrænsede bestillingsfelter til systemet” tweet

iLunch glæder sig til de næste seks måneder, der kommer til at stå på udbredelse af kendskabet til produktet og en sprogversionering så de er klar til den store europæiske scene.

“Vi tror mest på at vi kan sælge iLunch, ved at bevise systemets værdi, så vi tilbyder alle kunder at afprøve det gratis og uforpligtende i 2 måneder. Hvis vi følger vores plan har vi om seks mdr. forhåbentligt rullet de første europæiske løsninger ud, og desuden er vi færdige med at lave iLunch-modul til skolemadsordninger”, siger Michael Halkjær Jakobsen afslutningsvis til Trendsonline.dk tweet

Skrevet af

Top