Freightlane lancerer internationalt og udvider teamet

Freightlane lancerede for tre måneder siden deres online logistik system målrettet små og mellemstore virksomheder, Trendsonline.dk fik en god snak med dem tilbage i april, interview med Freightlane. Nu har det unge startup udvidet teamet og lancerer en international udgave af deres webservice.

Som et tidligt skridt i en klar strategi om et udvikle en international service, så lancerer Freightlane nu en engelsk udgave af deres fragtplatform. Den nye engelske service er tilgængelig på freightlane.com og vil primært fokusere på brugere med et behov for eksport fra Kina og Indien til USA og Tyskland.

”Vores vision er at alle virksomheder, ikke kun store virksomheder, har nem adgang til at sende gods til den rette pris og på det rette tidspunkt, uanset om de sender en palle en gang om året, eller har ugentlige forsendelser fra Kina” udtalte Jesper Asmussen til Trendsonline tilbage i april. tweet

Lanceringen skal understøtte et samarbejde Freightlane netop har indgået med sourcing bureauet BRICpro, der ud over at være repræsenteret i Danmark også er tilstede i Tyskland, USA, Indien og Kina. Det er derfor en ideel samarbejdspartner Freightlane bruger som springbræt for at lancere sin internationale service.

”Det indgående samarbejde er af stor vigtighed for os, da det giver os adgang til brugere med et fragtbehov der passer perfekt til vores løsning samt en indgangsvinkel til nogle af de største eksportmarkeder i verden. Jeg havde bestemt ikke forventet, at vi så tidligt i vores forløb skulle være i stand til at lancere en international udgave af vores webservice med brugere i USA og Tyskland.” forklarer Jesper Asmussen, der er medstifter af Freightlane ApS. tweet

International validering
Freightlane stadig igang med at udvikle deres løsning og validere deres forretningskoncept og her ser de den internationale satsning som værdifulde erfaringer til videreudviklingen webservicen.

”Gennem de sidste tre måneder har vi lært en masse fra vores lancering i Danmark, og vi arbejder på højtryk på at udvikle vores service yderligere. Vi er godt klar over, at der stadig er rigtig lang vej før vi har opbygget den tekniske løsning og brugerbase vi gerne vil have. Det er derfor vigtigt at påpege, at vores primære fokus stadig er på at opbygge en forretning i Danmark, men på samme tid ser vi det som værende kritisk, at vi i et meget tidligt stadie får suppleret erfaringen fra at operere i et enkelt marked med erfaringer fra at operere en international service.” forklarer Jesper og uddyber tweet

”I bund og grund handler det om, at vi så tidligt som overhovedet muligt får identificeret hvilke elementer af vores forretning, der virker og hvilke der ikke virker internationalt, så vi fra starten har fokus på at bygge en teknisk løsning med en forretningsmodel, der senere kan skaleres internationalt” tweet

Teamet er udvidet
For at lanceringen af den internationale udgave af Freightlane’s service ikke skulle fjerne fokus fra udviklingen af den danske forretning har det derfor også været nødvendigt at udvide teamet.
”I forbindelse med lanceringen af Freightlane.com havde vi længe arbejdet på at udvide vores team. Vi er derfor rigtig glade for, at det lykkedes i sidste uge og vi nu er fire mand på kontoret i Aalborg der hver dag arbejder på at gøre freightlane bedre”

Skrevet af

Læs også

Top