TechCrunch Disrupt er en unik mulighed for Planday

Til TechCrunch Disrupt, der netop er løbet af stablen, har Danmark bidraget med hele tre startups til den nordiske pavilion. Trendsonline har taget en snak med en af de tre – Planday – om perspektiverne ved at blive inviteret med til et sådant event.

Efter at have deltaget i ScaleIT blev danske Planday inviteret tilbage til USA, for at repræsentere de førende tech virksomheder i Norden i den nordiske pavilionTechCrunch Disrupt. Her repræsenterer de sammen med Lapio og Addwish de danske tech startups. På denne, den sidste dag for eventet, har Trendsonline fået et par kommentarer fra startuppens head of marketing, Christian Anders Jørgensen.

For Planday handler eventet ikke kun om udstille. Derimod skal dele af tiden også bruges på godt gammeldags benarbejde.

“Der er ingen tvivl om, at der vil være tryk på imens vi er derovre. Vi vil bruge tiden på TechCrunch Disrupt, men også til at lave en markedsundersøgelse, for at afdække potentialet blandt de amerikanske virksomheder. Dette gør vi på den helt gammeldags facon, hvor vi tager rundt og besøger potentielle virksomheder, og spørger ind til deres behov, for at få konkrete inputs til deres behov og eventuelt konkurrenter,” siger Christian Anders Jørgensen. tweet

En ting er naturligvis muligheden for at kunne kontakte nye potentielle kunder, men hvad kan man som startup egentlig bruge en udstillingsplads på et event som TechCrunch Disrupt til?

“I al beskeden har vi tænkt os at indtage verdenen. Vi er nået til et punkt i vores udvikling, hvor vi begynder at tage kontakt til potentielle investorer. Her er TechCrunch Disrupt en unik mulighed, for os til at få kontakt til nogen af de store, globale spillere indenfor venture capital,” siger Anders Christian Jørgensen til Trendsonline. tweet

Skrevet af

Læs også

Top