Arkiver

Nyheder

Taxi-gate kan udvikle sig til mere end en storm i et glas vand

Der er kamp om taxakunderne. Click a Taxi som er det danske startup, der er ved at disrupte den måde vi bestiller taxa på, har efter et brud med et af de større selskaber, 4×35, fået at føle at i krig om kunderne gælder alle kneb.

”Desværre har 4×35 i dag brudt god stil og markedsføringsloven og sendt en SMS til alle Click A Taxi brugere for at promovore deres egen app. Det er en handling vi er meget kede af. Ikke kun fordi den bryder alle regler for god markedsføringsskik, men også fordi den generer vores trofaste kunder. Heldigvis viser de mange tilbagemeldinger vi får, at brugerne støtter op omkring os”, siger Søren Halskov Nissen CEO fra CLick A Taxi

Bruddet mellem Click A Taxi og 4×35 skyldes i følge Søren Halskov Nissen, at brugerne vil have betaling i app’en, automatisk kvittering og vil se bilen live på et kort så de ved hvor den er – det tog for lang tid med at realisere 4×35.

En stom i et glas, der kan udvikle sig voldsomt
Her på redaktionen modtog vi også beskeden fra 4×35 med stor undren for vi har aldrig bedt om at blive skrevet op på deres mailing eller sms liste og dette viser som Søren skriver at de bevæger sig på kanten af markedsføringsloven og kan handlingen kan ifølge markedsføringsloven give en bøde på kr. 10.000 for at udsende spam og herefter kr. 100 pr. modtager. Direktøren fra 4×35 mener dog ikke de har gjort noget forkert.

“Det her er en storm i et glas. Vi har sendt sms’er ud til vores kunder. Her informerer vi om, at samarbejdet er ophørt”, siger direktør Jacob Guldmann fra 4×35.

Det bliver dog spændende at følge om forbrugerombudsmanden enig eller vil følge op på sagen. Hvis man kigger i lignende sager og den præcedens, der har været i de sager, så kan 4×35 se frem til en bøde på mange 100.000 kr hvis de bliver fundet skyldige i brud med lovgivningen om spam.

“Det er bare et spørgsmål om, hvor mange kunder vi har mistet. Det er bestemt ikke godt. Men vi har lavet et godt produkt, som brugerne kan lide, og hvis folk henter 4x35s app, tror jeg, at de kan se forskel – både i hastighed, informationsmængde og brugervenlighed. Så jeg er optimist og tror på, at kunderne kommer tilbage igen, men det kommer til at koste os arbejde og blod, sved og tårer”, siger Nikolaj Køster afslutningsvis.

Skriv et svar