Vinpalle.dk – Direkte fra pallen til forbrugeren

Vinpalle har lanceret et nyt koncept inden for vinhandel  – og sælger vin direkte til forbrugeren, fra deres online platform. Trendsonline har talt med CEO og co-founder Oli Olsen, som med co-founderne John E. Johannesen og Nikolaj Opstrup, kan prale af deres tilsammen næsten 50 års erfaring med opstart af virksomhed.

”Når pallen er tom, sætter vi en ny palle til salg. Så enkelt er det.” tweet

Teamet lægger stor vægt på at kommunikere det enkle koncept i hele deres markedsføringsstrategi. Vinpalle er en ny måde at sælge vin til forbrugeren og kan muligvis være endnu et startup med base på en digital platform, der forandrer den traditionelle branche – her vinbranchen i Danmark.

Udbyttet for vores medlemmer er, at de hurtigt og enkelt kan købe god vin til en billig pris. Da vi kun har en slags vin til salg ad gangen, er det en binær beslutning for kunden. Enten køber man, ellers gør man ikke” – understreger Oli Olsen. tweet

Kundens hurtige og prisbevidste beslutning er nemlig et af grundlagene for strategien. Medlemmer får 50 kr. i velkomstbonus og derefter får de 2% af alle køb sat ind på deres konto. Med dette loyalitetssystem har medlemmerne altid en positiv bonussaldo hos Vinpalle. Betydningen af brugervenlighed, stabilitet og hurtige beslutninger er dog ikke kun taget i betragt i deres kommunikation og marketing, men hele vejen til Vinpalles handelsplatform, der er bygget på et PHP framework, som hedder CodeIgniter og frontenden, der er bygget i Twitter Bootstrap.

Det hele startede da John og Oli mødtes hos Føroya Tele (den færøske pendant til TDC), hvor begge arbejdede med Føroya Teles online aktiviteter. I 2010 flyttede Oli til København og mødte Nikolaj hos Peytz & Co, hvor de begge var kontaktdirektører.

”Vi har kørt 100% bootstrapping og det har hjulpet os med at fokusere på at gøre det rigtigt fra starten. Vi har alle startet virksomheder før og har derfor erfaringer med, hvordan man kommer godt fra start.” tweet

CEO Oli Olsen, som arbejder fuld tid med Vinpalle, mens de to andre co-founders har flere bolde i luften. Oli har desuden en fortid hos Vivino, hvor han startede et tilbudskoncept og på to år, ene mand, byggede dette til en millionomsætning. Herfra kom inspirationen til et koncept, der skulle innovere online vinsalg.

Deres største udfordring lige nu, er, ifølge Oli Olsen, at rekruttere nye medlemmer. Herfra vil Oli Olsen og hans to co-founders fokusere mere på at vækste deres medlemsbasen og skaffe deres medlemmer vintilbud ved hjælp af samarbejdsaftaler. Den overordnede strategi for Vinpalle er dermed fokuseret mod deres e-mail marketing og social media strategi, som skal føre til vækst inden for de næste par måneder.

Trendsonline følger glædeligt Vinpalles udvikling og ønsker teamet tillykke med det nye koncept.

Læs også

Top