Interaktivt navneskilt vinder hovedpris på Pixel Jam 2013

En række nye idéer er blevet belønnet med støttekroner og rådgivningstimer ovenpå årets Pixel Jam i Nordjylland. De bedste idéer skal nu udvikles yderligere, inden de skal præsenteres for investorer til foråret.

Pixel Jam er en weekend hvor folk med interesse for spil, film, musik, mobil, web og nye medier skal samarbejde for at finde frem til en række transmedia koncepter. Et initiativ Trendsonline skrev om i september.

Nametag, der løb med hovedprisen, vandt også 75.000 kroner i udviklingsstøtte fra Shareplay fonden. Trendsonline har skrevet om fonden der støtter startups indenfor det audiovisuelle, læs mere her.

Vinderne skabte en idé, der skal gøre det muligt hurtigt at identificere dem, som man gerne vil tale med, når man er til konference, på café eller går i byen. Mikkel Cantzler Christensen, der var med på vinderholdet og til daglig er partner i RåFilm forklarer,

”Det er en app, der fungerer som online navneskilt. Idden er, at app’en viser, at du er fysisk tilstede på eksempelvis en konference, og som samtidig giver andre lov til at lære dig at kende, før de henvender sig til dig fysisk.” tweet

Vinderholdet består desuden af Esben Ravn fra Aarhus, Tav Klitgaard fra København, Thomas-Bo Huusmann fra Viborg og Nikolaj Hygebjerg fra Rødding. Se Nametag holdet herunder.

PixelJam_Nametag

Præsenteres foran investorer til foråret

Udover støttekroner får vinderprojektet også fire timers rådgivning hos den internationale forretningsudvikler Mary Carter, der er kendt for at gøre nye idéer investeringsparate. Nametag skal desuden præsenteres for en række investorer på næste års SPOT Interactive.

”Næste skridt er, at vi skal mødes lille juleaften for at lægge en slagplan,” fortæller Mikkel og fortsætter: ”Jeg tror, at de fleste deltagere blev positivt overasket over den velvillighed og åbenhed, der var under Pixel Jam’et. Vi kommer fra mange forskellige medier og platforme og det er med til at skabe nye, unikke ideer og anerledes samarbejder på tværs af branchen.  Også for vores team, hvor priserne naturligvis skabte ekstra stor glæde,.” tweet

Skaber nye samarbejdsmuligheder

Pixel Jam er arrangeret af Shareplay fonden samt New Danish Screen, SPOT, Oplev Vækst, Producentforeningen og Interactive Denmark. Dette store samarbejde skaber de perfekte rammer for de muligheder der ligger inden for transmedia koncepter og dem der gerne vil tage del heri.

Skrevet af

Læs også

Top