Arkiver

Nyheder

Danske iværksættere indgår partnerskab med Norwegian

Uanset om du vil tilbringe din ferie i et italiensk vinslot, en villa ved den franske Riviera eller i en bungalow i Thailand, kan du sagtens vende charterbranchen ryggen – og selv arrangere turen.

JimmiMeilstrup

Flyselskabet Norwegian, der er kendt for sine lave priser, har taget danske SunnyRentals.com under vingerne. SunnyRentals.com er en dansk baseret ferieboligportal, der formidler kontakt til over 106.000 ferieboliger i hele verden – men primært i det varme Sydeuropa.

Partnerskabet mellem SunnyRentals.com og Norwegian betyder, at den danske ferieboligportal fra 1. januar 2014 er et fast tilbud til den skandinaviske flygigants kunder, som får tilbudt eksklusive og billige ferieboliger fra den danske søgetjeneste.

60 procent billigere ferier 
Det er en voksende trend, at rejsende selv vil sammensætte ferien.

”Mange undersøgelser viser, at folk bevæger sig væk fra charter over til en mere individuel og medbestemmende ferieplanlægning. Med billigere flybilletter og nemmere kommunikationsmidler end nogensinde via internettet, sociale medier osv. er det nemt og billigere at rejse mere individuelt,” siger administrerende direktør Jimmi Meilstrup fra SunnyRentals.com.

Faktisk vurderer finanshuset Morgan Stanley i en rapport fra september 2013, at ferieboliger gennemsnitlig er 60 procent billigere end hotelovernatninger. Og undersøgelser viser også, at trenden med selv-planlagte-rejser har vokseværk.

”Markedet vokser 30 procent årligt sammenlignet med hotelbranchen, som kun vokser tre procent årligt” siger Jimmi Meilstrup.

Adgang til millioner af rejsende 
Aftalen med Norwegian er lukrativ for både flyselskabet og den danske iværksætter. Flyselskabet får mulighed for at tilbyde ferieboliger til sine kunder. Og i Danmark giver aftalen SunnyRentals.com medvind i forhold til konkurrenterne. Norwegian har over 23 millioner rejsende hvert år.

”Hovedparten af Norwegians kunder flyver til destinationer, hvor vi allerede tilbyder mange billige og eksklusive ferieboliger. Det vil sige overalt i Europa, men primært Sydeuropa, hvor nordiske rejsende typisk har rejst med charterbranchen. Nu er tiden kommet til at sige ”farvel charter”,” siger Jimmi Meilstrup.

Erfarne iværksættere står bag 
MortenLundDer er flere kendte personligheder involveret i SunnyRentals.com. Senest er Skype-investor og iværksætter-wunderkid Morten Lund indtrådt som bestyrelsesformand.

Administrerende direktør og medstifter er Jimmi Meilstrup, som tidligere har startet flere succesfulde onlinevirksomheder. Han var blandt andet med til at starte, og er stadig indehaver og bestyrelsesformand i EuroAds Group A/S, et af Nordens største onlinemarkedsføring-huse og eksperter i Performance Marketing og Lead-generering.

Ansvarlig for de sociale medier er Jonathan Wichmann: Han var tidligere ansat hos Mærsk og blev verdenskendt for at give shipping-giganten en populær social profil.

Den danske iværksættervirksomhed SunnyRentals.com har med afsæt og erfaring fra onlineindustrien på kort tid etableret en ferieboligportal, der med over 106.000 ferieboliger verden over, med hovedparten i Sydeuropa, gør det nemt at finde et alternativ til charterbranchen. Alene i 2013 er der kommet over 20.000 nye ferieboligudlejere til som betalende kunder.

Giver nybegyndere online-løftestang
SunnyRentals.com giver ferieboligudlejere over hele verden en let adgang til at markedsføre sig på nettet. Også selv om mange af dem aldrig har brugt onlinemarkedsføring før. SunnyRentals.com vil være ferieboligudlejerens marketingpartner, og derfor tilbyder SunnyRentals.com produkter, som ingen på markedet leverer. Foruden en listing af boligen får ferieboligudlejeren sin egen feriebolighjemmeside, en Google søgeoptimeringstjeneste, markedsføring på diverse sociale medier og meget mere.

”Der er mange spillere på markedet for ferieboligudlejning verden over, men vi vil og er allerede i gang med at tage kampen op med smartere og mere unikke produkter, som øger værdien for kunderne betragteligt, og som gør det nemt for ferieboligudlejerne at markedsføre deres bolig online uden at have teknisk indsigt,” siger Jimmi Meilstrup.

1 kommentar

Skriv et svar