Deskwolf får 7,5 million investering til at accelerere forretningen

Det danske startup Deskwolf har netop hentet en ny runde investering med de eksistrende investorer SEED Capital, Vækstfonden og to business angels.

Der er stort fokus fra SMV’er på de muligheder Facebook giver dem som marketingkanal – og de startups der leverer software og webtjenester indenfor dette område kan tydeligvis lave en god forretning. Dette blev bevist da Falcon Social hentede en massiv investering sidste år, Falcon Social får investering. Denne gang er det Deskwolf der længe har været under SEED Capitals vinger, der beviser at markedet for en effektiv Facebook platform er en god forretning. Med en tilførelse på 7,5 millioner har startuppet fået yderligere kapital til produktudvikling og international ekspansion.

Investeringen er kommet fra eksisterende investor SEED Capital, Vækstfonden og de to business angels Rasmus Helmich og Peter Elbek og netop erfaring og teamet har været hovedårsagerne for investeringen.

”Deskwolf er startet og drevet af et stærkt team, som har stor erfaring inden for digitale medier samt marketing og salg. De har på meget kort tid vist, at de kan få en velkørende maskine op at stå, som skaber værdi for kunderne, og som er både skalerbar og har internationalt perspektiv. Deskwolf er en rigtig stærk startup med en fed kultur, som jeg glæder mig til at følge og se, hvor kan bringes hen,” siger business angel og administrerende direktør for Nianet A/S,  Rasmus Helmich. tweet

SMV’er spinder guld på Facebook
Deskwolfs kunder er små virksomheder, som primært opererer indenfor detailhandel og service. De oplever en stor effekt af at markedsføre sig på Facebook.

”Små virksomheder og butikker har som regel begrænsede marketingbudgetter – og det gør det svært for dem at få nye kunder via traditionel markedsføring.” siger Rasmus Madsen, co-founder i Deskwolf og fortsætter tweet

”Små virksomheder lever af, at glade kunder anbefaler deres forretning til nye kunder, og med en Facebook-løsning kan vi sætte strøm til mund-til-mund-effekten og få det til at ske oftere og til mange flere mennesker i målgruppen. Og så kan vi give deres forretning en super billig og effektiv kanal til løbende at kommunikere nyheder, tilbud, nye produkter, mm. ud til deres kunder,” forklarer Rasmus. tweet

Utrolig kundetilvækst
Deskwolf har i løbet af 2013 oplevet en utrolig kundetilvækst og har nu rundet 1000 kunder og ifølge SEED Capital er det meget imponerende tal der blåstempler Deskwolf endnu mere.

“Vi er meget imponerede over Deskwolfs kundetilvækst, som er tredoblet siden starten af 2013. Det er meget tilfredsstillende, at vi har fået nogle spændende business angels og Vækstfonden med i ejerkredsen. Det betyder at vi nu har endnu flere ressourcer til at accelerere Deskwolfs forretning og bringe dem ud over landets grænser,” siger Investment Director i SEED Capital, Niels Vejrup Carlsen. tweet

”Deskwolf er en spændende virksomhed i et voksende marked. Og så er det ikke mindst et rigtig godt og erfarent team, der skal drive forretningen frem. Jeg glæder mig til at følge udviklingen i virksomheden i de kommende år,” siger investeringsansvarlig i Vækstfonden, Jakob Fuhr Hansen. tweet

Hos redaktionen kan vi endnu engang på få dage ønske tillykke og man kan kun sige at Danmark er kommet godt fra start i det nye år med to investeringer på så kort tid. Godt gået teamet bag Deskwolf og Danmark generelt!

Skrevet af

Læs også

Top