Trendsonline 2014 missionen

2

Trendsonline har gennemgået en markant udvikling specielt i det sidste kvartal af 2013. Her bringer vi en opdatering på vores egen status, samt hvad det danske økosystem og vores læsere, kan forvente i 2014.

Det hele startede for 4 år siden, da iværksætteren Daniel Laursen personligt oplevede, at der ikke fandtes danske medier, som gav iværksættere den nødvendige opmærksomhed og den generelle information om det danske startupmiljø. Derfor grundlagde Daniel Trendsonline. Meget er sket med det danske statupmiljø siden da, og sideløbende har Trendsonline udviklet sig fra netmedie til platform.

 

En levende organisme

Danmark har nu taget Trendsonline til sig som det førende netmedie om det danske startupmiljø, og teamet bag Trendsonline har brugt de sidste måneder på at planlægge, og forberede os til, et stærkt 2014, hvor vi med garanti vil leve op til forventningerne, men også vil overraske og blive en endnu stærkere platform, der styrker det danske startupmiljø.

Helt konkret har vi fastslået vores vision og mission, og startet flere initiativer som bidrager til, at vi i 2014 kan leve op til vores mål. For at skabe overblik har vi lavet en grafisk opdeling over alle Trendsonlines initiativer, som kan ses her. Opdelingen har til formål at skildre hvordan Trendsonline.dk er en bærende drivkraft og understrege at Trendsonline.dk er meget mere end et medie, – så vores økosystem bidrager til det store startup-økosystem i Danmark.

Det første grundprincip i økologi er, at alle levende organismer har et løbende og vedvarende forhold til ethvert andet element, der indgår i dets miljø. Således er Trendsonline i 2014, med vores nu definerede rolle, ekstra opmærksomme på både løbende og vedvarende forhold til ethvert andet element, der indgår i det danske startup-økosystem.

Trendsonline.dk status quo Januar 2014:

 

Et led i systemers udvikling

For at være endnu mere konkret, er vi opmærksomme på at alle disse økologiske forhold er led i diverse systemers udvikling, og derfor ser vores vision og mission således ud:

 “Vores vision er at bære de modige mennesker, der står bag startups og digitale initiativer, frem og videre mod deres mål. Derfor vil vi være de første der skriver om de iværksættere der har brug for omtale, og giver dem de råd og det netværk, der skal hjælpe dem videre mod succes.” tweet

“Trendsonline.dk missionen er at dække danske startups og at være med til at skabe et knudepunkt for alle med interesse i digitalt iværksætteri. Som en central del af hele det danske økosystem, er Trendsonline med til at sætte gang i både vidensdeling og debat, for at vi sammen kan sparke væksten i gang herhjemme.” tweet

 

At give tilbage

I det danske startupmiljø er Trendsonline knudepunktet for det digitale økosystem, og derfor er det vigtigt, at vi tager denne positionering med i alt hvad vi gør. Vores  initiativer består i prioritere og sætte fokus på ‘at give tilbage’, som er den næring økosystemet har brug for, så vi sammen kan få Danmark til at vækste.

Trendsonline.dk er de første der fortæller om de danske startups, og disse startups og iværksættere giver derfor tilbage til Trendsonline. De danske startups giver os breaking news, lader os poste deres jobopslag til vores læsere, og vi laver deres event-dækning. Trendsonline.dk giver tilbage ved fortsat at være forgangstaler for digitalt iværksætteri, og dertil byder vi på flere konkrete initiativer i 2014 som:

  • Artikelserier: Vi vil starte forskellig artikelserier for at skabe fokus og debat. En af artikelserierne omhandler iværksætter-spiren og vejen fra idé til resultat, så vi kan sætte fokus på de problemstillinger den enkelte iværksætter skal overkomme – og dermed kan vi inspirere, skabe debat og løsningsforslag til, hvordan Danmark kan reducere forhindringerne for iværksætteren.
  • Trendsonline for HELE Danmark: Med dette fokus om at få Danmark til at vækste er det vigtig, at Trendsonline.dk er for HELE Danmark. Foruden vores hovedkontor i København og Aarhus, får vi endnu flere tilknyttede rundt om i landet. Som vejrudsigtens badevandstemperaturmåling, ønsker vi at samarbejde med aktører i hele landet, som kan ”tage temperaturen” på ivæksætteri i alle Regionerne. Vil du være med til at sætte fokus på iværksætteri i dit område, hører vi gerne fra dig på redaktionen@trendsonline.dk.
  • Boost: Når vi nu får et overblik over, hvor meget Danmark egentlig har at byde på, er det også vigtigt at vi fortæller det til hele Verden – noget som vi danskere ikke altid er gode til. Et yderligere initiativ fra Trendsonline er derfor det vi kalder Boost. Trendsonline.dk tager nemlig skridtet og bringer engelsk indhold i 2014. Med dette initiativ ønsker vi at give tilbage til Danmark, som helhed, ved at sætte Danmark i fokus som et forgangsland for digital iværksætteri. Vi er stolte af Danmark, og det skal Verden vide!

Økosystemer er andet og mere end summen af deres elementer, det samme er Trendsonline.dk.

Vi arbejder for at samle og styrke det danske startup økosystem – og vi glæder os til et 2014 sammen med dig!

Læs også

en kommentar;

  1. Pingback: Daniels time-out: Tak! | Trendsonline.dk

Top