SAXO.com er danskernes foretrukne netbutik i 2013

På trods af at flere og flere danskere handler i udenlandske netbutikker, blev SAXO.com den netbutik, som flest danskere handlede i hele 2013.’

Foreningen for Dansk Internet Handel (FDIH) har netop udsendt deres årlige Dansk e-handelsanalyse for 2013. Her indtager netboghandlen SAXO.com en sikker førsteplads, som den mest populære netbutik i 2013. Ud over en overbevisende førsteplads, er SAXO.com den eneste danske netbutik i top 5:
1. SAXO.com
2. Amazon
3. Elgiganten
4. Zalando
5. CDON
[quote_box_center]”Vi er utrolig stolte af at blive kåret som den mest populære netbutik i 2013, især set i lyset af konkurrencen fra internationale butikker år for år bliver hårdere,” siger Administrerende direktør Jørgen Balle Olesen.[/quote_box_center]

SAXO.com gør det nemt, trygt og gnidningsfrit at handle på nettet
Nem, tryg og gnidningsfri handel er væsentlige parametre for, at kunderne vælger at handle i netbutikker. SAXO.com har mere end 4 mio. bøger og uden en overskuelig hjemmeside ville det hurtigt blive en udfordring af finde den bog man søger.

Høj fragt, uoverskuelighed og betalingsgebyrer er nogle af de punkter der fremhæves i analysen og kan få kunderne til at afbryde et køb.
[quote_box_center]”Hos SAXO.com arbejder vi hårdt for at gøre det nemt at finde og købe en bog, vi har lav fragt, nem betaling og intet betalingsgebyr på dankort,” udtaler Administrerende direktør Jørgen Balle Olesen.[/quote_box_center]

FDIH undersøgelsen viser yderligere at ca. 10% generelt handler efter at have modtaget et tilbud via en netbutiks nyhedsbrev. Hos SAXO.om har man stort fokus på at finde gode tilbud på aktuelle bøger til de rette kunder. Mere end 500.000 danskere har allerede sagt ja til at modtage nyheder eller anbefalinger fra SAXO.com via e-mail.

Traditionel boghandlererfaring giver vital viden om bøger og service
SAXO.com har aner tilbage til 1961 hvor Balle Olesen familien drev boghandel på Østerbro i København. De første digitale skridt blev taget som e-boghandel i 2001. Siden da har forretningen taget springet på nettet og altså nu blevet danskernes foretrukne netbutik. Men det er ifølge Administrerende direktør Jørgen Balle Olesen stadig den stærke praktiske erfaring og viden om bogkunderne og god kundeservice, der adskiller SAXO.com fra konkurrenterne. Dette underbygges Trustpilot, hvor kunderne har vurderet SAXO.com med karakteren ”Perfekt”.

Fakta om undersøgelsen:
Antal besvarelser: 4.732
Spørgsmålsformulering: Hvad hed netbutikken du senest handlede i?
Kilde: FDIH, Foreningen for Dansk Internethandel, står bag Dansk e-handelsanalyse, i et tæt samarbejde med Post Danmark og Nets.
Kontakt Annette Falberg, Adm. Direktør i FDIH for yderligere information om undersøgelsen.

Skrevet af

Top