Husk Haven og husk kundeservice

Haveejere, kolonihaveejere, drivhusejere, hobbyejere og folk med hang til vækst i grønne omgivelser, fik sig i 2013 en webshop og et magasin – kun til dem og deres grønne område.

Siden forårsmånederne i 2013, har glade haveejere og grønne fingre fået redskaber og gode råd til havedyrkelse og forskønnelse af samme. Husk Haven har med deres online kvartalsmagasin givet læsere med hang til at grave i jord, pudse drivhusruder og forstøve tomatplanter læsestof til de hjemlige hobbyer. Den sideløbende webshop, af samme navn, tilbyder et bredspektret sortiment af alt fra vandkunst, terrassevarmer og motoriserede plænetraktorer til fuglehuse, skraldespandsskjulere, udekøkkener og kuglegrill.

To hoveder er bedre end et
I april måned sidste år blev Husk Haven lanceret, hvor Michael Storm, uddannet webdesigner, havde en stærk ambition om at starte en webshop og derved indhente erfaringer på området. Michael dannede hold med en fagkyndig indenfor have og anlæg, og her skabtes konstellationen der skulle drive et hobbyorienteret magasin og en webshop med haveartikler, ud til de danske haveejere. Men for Michael, har det hele tiden været essentielt at følge tempoet i stedet for at sætte det.

[quote_box_center]”Målet er at skabe vækst i det omfang og tempo som vores setup tillader. Vi er ikke klar til en hurtig forandring fra den ene dag til den anden. Shoppens udvikling afspejles derfor altid af det setup, der er omkring forretningen. Skal shoppen vokse markant vil det derfor også kræve ekstra hænder, hvilket vi dog ikke udelukker, kan blive tilfældet en dag” – Michael Storm, founder Husk Haven[/quote_box_center]

Der er altså i højere grad tale om evolution frem for revolution, og denne udvikling synes fremstående i mange af Husk Havens aspekter. Især når Michael taler om hans forudgående researcharbejde op til lanceringen og hans overvejelser omkring ansatte, sparringspartnere og umiddelbare fremtid på havehobbymarkedet. Michaels selvanskuelse synes ganske objektivt, og ved at sparre med de rette og samarbejde med fagkyndige, samt udlicitere de egenskaber han ser stærkere hos andre, har han skabt et fagkompetent team der spås gode muligheder for fremtidig succes. Michael Storm bevarer stadig det store overblik og gør nyttig brug af de ressourcer der bliver ham tilegnet, hvor også det øvrige netværk tages i brug.

[quote_box_center]”Jeg har haft en forretningspartner lidt med på sidelinjen, og han har en baggrund inden for have og anlæg og kom derfor med viden omkring produkterne. Den rådgivning kunne jeg bruge til at opbygge et godt leverandørnetværk. Samtidig får vi sammen skabt nogle emner til havemagasinet. Spidskompetencer ligger derfor primært på det tekniske område omkring shoppen, hvilket også er årsagen til, at vi i nogle tilfælde trækker på vores netværk for at få løst mere specifikke opgaver.” – Michael Storm, founder Husk Haven[/quote_box_center]

Det er de gode ideer, det faglige samarbejde og det langsigtede perspektiv, som har fået Husk Haven til at løbe i et års tid.
Men nu fokus sat på scenekanten og der arbejdes på at komme udover den.

If you are online, stay online
Husk Haven operere udelukkende på online-kanaler i det virtuelle univers, og for at nå målgruppen bør man ikke bevæge sig for langt væk fra deres territorium.
Der var ikke meget medvind i haveteltsejlende, da Michael i en kort overgang benyttede trykte annoncer, og effekten heraf viste sig at være langt fra den ønskede. Derfor skiftede Husk Haven markedsføringen med de trykte medier ud til fordel for de online, men der er fra Michaels side ikke helt givet slip på de velkendte og sværtebaserede medier.

[quote_box_center]”Vores branding har både foregået online og i trykt materiale. På vores møde for 2014 blev det dog fastlagt, at pengene i højere grad skal investeres i online markedsføring. Det er primært på Google Adwords, affiliate aftaler og Facebook, der skal markedsføres. Valget kommer på baggrund af erfaringer fra 2013, hvor vi kunne se, at de trykte annoncer ikke gav den ønskede effekt.” – Michael Storm, founder Husk Haven[/quote_box_center]

Junglen af marketingsstrategier, brandingelementer og smart-i-en-fart-tips, synes omsluttende i en verden af e-handel og webshops. Ved at holde fokus scenen hvor man optræder på, er det som bekendt en smule lettere at kommunikere direkte til sit målgruppesegment, og mulighed for marketingsbesparelser herom, er ikke utopisk.
Udover at gøre brug af de rette markedsføringskanaler, er det essentielt, at virksomheden finder sin personlige niche og bruger denne til at differentiere sig fra den øvrige internationale masse. Mængden af hobbyorienterede magasiner og webshops bugner, og Husk Haven har bestemt sig for at spille troværdighedskortet.

Vores kunder skal handle hos Husk Haven fordi vores produkter er af høj kvalitet til konkurrencedygtige priser. Vores setup betyder samtidig, at hele forløbet bliver personligt. Når man handler med os, ved man, hvem man handler med. Vi er heller ikke bange for at skrive en sms, email eller give kunden et kald, hvis vi mener, at der er nogle vigtige informationer i forhold til en ordre. – Michael Storm, founder Husk Haven

Husk haven handler altså om kunderne og deres tilfredshed og færden, både på det online magasin og på webshoppen. Michael betoner i høj grad det overvejende fokus på kundeservice, og det er en service-gren som vægter højt på den overordnede forretningsplan.

[quote_box_center]”Mit bedste råd er at yde noget ekstra til kunderne. Det kan være alle steder i købsprocessen. Det handler om at skille sig ud og for os, handler det om at skabe et havemagasin. Vi kan se, at brugerne tager godt imod det, baseret på tilmeldingsantallet. I 2014 koncentrerer vi vores markedsføring online og vil danne os nogle erfaringer omkring konvertering. Så er vi igen klogere i 2015. ”[/quote_box_center]

Bålfade, blomsterkasser, havepejse, græsslåmaskiner, sandkasser, drivhuse, motorsave, hækkeklippere, terrassevarmere, fodboldmål, bord-bænkesæt, gyngestativer med rutsjebaner, legehuse, grillstartere, tørrestativer, højbede, gasgrill, terrasseovne og havefigurer. Listen af nicheprodukter synes uendelig, og hvis nogen skulle sidde med en spæd havearkitekt-spire i maven, er der ikke andet for end at nære den med Husk Haven i webshop- og magasinform.
Go green.

Tilmeld dig magasinet her

Skrevet af

Top