Social Media Week – The Future is Now: Always on, Always Connected

Fra den 17. Februar sætter København rammerne for Social Media Week, som endnu en gang er arrangeret af Copenhagen Concept. I den anledning har Trendsonline.dk besøgt Copenhagen Concept for at lære mere om Social Media Week.

Social media er en central del af dit arbejde, når du arbejder inden for startupmiljøet eller er digital iværksætter, derfor er Trendsonline i år med som mediepartner og guider dig til nogle af de mest spændende oplæg og skriver flere indlæg i løbet af ugen fra udvalgte events.

Men hvad er Social Media Week?
Social Media Week er en verdensomspændende begivenhed, som finder sted to gange om året. Formålet er at udforske den sociale, kulturelle og økonomiske konsekvenser af de sociale medier samt at networke og udveksle ideer og viden.

Denne globale begivenhed udspiller sig i det imponerende antal af 26 byer rundt om i verden. Det globale spænd i Social Media Week gør det muligt at trække input fra alle steder og dermed danne et globalt billede af den digitale verden. Du kan læse mere om Social Media Week på globalt plan her.

SMW_MadsErhardtCopenhagen Concept
Copenhagen Concept, der for anden gang er arrangører af Social Media Week, er en virksomhed, der kickstarter nye virksomheder og arbejder med digitale medier. Men hvad er Copenhagen Concept’s rolle i Social Media Week?

Ganske kort fortalt agerer Copenhagen Concept som tovholder for begivenheden, og de sørger for, at programmet for ugen er relevant, interessant og lever op til Social Media Weeks’s standarder.

”Det er en Roskilde festival for sociale medier, og der kommer også en hangover et par dage efter, fordi man ikke længere bliver stimuleret,” fortæller New Media Director i Copenhagen Concept Mads Ehrhardt til Trendsonline.dk. tweet

Ifølge Mads Ehrhardt er dette års tema meget relevant for den måde, vi lever på. The Future is Now: Always on, Always connected, tegner et godt billedet af den verden, vi lever i, og det spejler sig selvfølgelig i dette års program. Du kan læse mere om personerne bag her.

Hvorfor Social Media Week?
Ugen er spækket med spændende og inspirerende events, som er gratis og berører alle aspekter inden for de sociale medier.

Social Media Week er ikke kun en begivenhed for dem, der arbejder i den digitale verden, eller dem der er super-nørder til de sociale medier. Det er noget for alle, så hvis man er nysgerrig om den udvikling og indflydelse de sociale medier har på vores liv, så er Social Media Week et must.

Det er også den perfekte mulighed for startups og iværksættere til at networke, samle inspiration og møde en masse spændende mennesker i branchen. Nogle af indslagene vil blive streamet, så der er virkelig ingen undskyldning for ikke at deltage.

Her på redaktionen ser vi frem til at dække ugen og skrive artikler om et nogle af de events, som vi synes er relevante for jer. Programmet har arrangementer og workshops i alle ”sværhedsgrader”, og derfor har man muligheden for at tilpasse programmet og lære en masse nyt om de sociale medier og alt det, som hører med.

Vi spurgte Mads Ehrhardt om, hvad der stod på hans ønskeliste over events, og her kommer et par af hans ønsker.

  • Social Media Trends 2014 – hosted by: Mindshare
  • A view on Social Media from an International CEO’s perspective – Hosted by: Copenhagen Concept
  • The Disinterested Audience – Why youth hates your brand – Hosted by: VICE Denmark

Det her er bare en minimal del af programmet, så hvis der er noget, der lyder spændende, kan du se flere detaljer på det officielle Social Media Week Copenhagen website, og du kan se det fulde skema her.

Du kan selvfølgelig også hente en app, så du kan være Always on, Always connected. Check det ud og meld dig på – Det bliver rigtigt sjovt!

God Fornøjelse!

Trendsonline er officiel mediepartner og dækker derfor flere forskellige events under hele Social Media Week Copenhagen ugen 17.-21. februar.

Skrevet af

Læs også

Top