The Future of Content – #smwFOC

Vi oplever hele tiden at der bliver udviklet nye sociale platforme og vi oplever også en stigende tendens til, at brugen af de sociale medier bliver mere fragmenteret.  Det betyder at vi bevæger os væk fra de store platforme hen i mod de mindre platforme.

Secrecy er også en tendens vi kommer til at se mere til i fremtiden, som betyder at dét vi deler ikke længere behøver at være offentligt.

Men hvilken betydning har det for content og hvorfor er der en stor hype omkring det? tweet

Det har vores 3 speakers givet et meget interessant forklaring på og samtidig har de også kommet med deres bud på, hvad der bliver vigtigt at tænke på, når man skal skabe content i fremtiden.

  • Ricki Mae Melchior (@grapefrugten) Creative Sales Director at Nodes
  • Ronni Tino Pedersen (@ronnitino) Managing Director at Untold
  • Morten Saxnæs (@mortensax), Head of Digital Branding at TV2

Ifølge Morten Saxnæs, bliver der udviklet flere sociale platforme og dermed stiger mulighederne for at lave indhold samt mulighederne for at interagere med brugerne. Det giver et mere fragmenteret måde at kommunikere på og derfor er det en god ide at tilpasse indholdet til det rette platform det skal distribueres i.

Forbrugernes mindset har også ændret sig og det betyder at de er blevet mere selektive over for det indhold de synes er relevant. Forbrugerne bruger deres sociale netværk til at søge information og viden, siden det er mere troværdigt fremfor at søge det hos nogen som de ikke kender.

Mængden af indhold er stigende og dermed er det også naturligt at kampen om opmærksomheden bliver hårdere. Det betyder, at virksomhederne skal være bedre til at udnytte de forskellige platforme og skabe relevant indhold.

”Tell the truth, be interesting, and live the truth” – Ronni Tino Pedersen (@ronnitino) tweet

Kontekst er lige så vigtigt som indhold. Det vil sige at, tid og sted er også vigtige faktorer når man skal kommunikere med brugerne. Som sagt, handler det om, at hele tiden at tilpasse indholdet, så den bliver mere relevant og dermed skaber værdi.

Uden godt indhold så bliver det svært at klare sig i de sociale platforme. Det er super vigtigt, at man tænker over hvilke slags indhold man gerne vil bruge, fordi det har en indflydelse på det billedet man har udadtil. Dertil er det vigtigt, at lave en plan eller en strategi for dit indhold og tænk over de platforme det bedst passer til.

Kreativitet har også en stor betydning når man skal skabe og distribuere indhold. Man skal være bedre til at bruge de muligheder der er, så man kan udvide levetiden på indholdet og skabe bedre relationer.

Hvad er vigtigt at tage med?

Ronni Tino Pedersen har lavet en god recap af hovedpunkterne for The Future of Content.

  • Less nontent
  • More usefulness
  • More relevance
  • More relations
  • More presence
  • More respect
  • More inclusion

I forbindelse med The Future of Content kan vi anbefale, at man kigger forbi Social Media Trends 2014 (#smwMindshareDK) på onsdag (@rasmusfisker). Tendenserne i de sociale medier har en stor indflydelse på indholdet og omvendt.

Du kan finde mere info på #smwFOC #smwcph @trendsonline

Skrevet af

Top