Instagram for virksomheder – #smwIFV

Instagram fokuserer på det visuelle og med sine 150 millioner brugere på globalt plan – er den en meget populær platform.

”Vi er alle semiprof fotografer” tweet

Selvom der ikke er nogle officielle danske tal, så ved vi at brugerne er derude og at de vil interagere med virksomhederne. Derfor er der virkelig meget eksponering at hente, hvis man bruger Instagram rigtigt og bruger den tid og de ressourcer der skal til for at vedligeholde relationerne.

Ligesom alle de andre sociale medier er det vigtigt at lave en strategi inden man kommer i gang med platformen. Trine Dan Sørensen, Social Media Advisor at Bigum & Co., har nogle gode råd til, hvad der er vigtigt at tænke på, når man skal i gang med Instagram.

”Et lille like, mere skal der ikke til” tweet

Det er grundlæggende at vide hvorfor man er på Instagram og vide hvilke værdier man tilfører brugerne. Dertil, skal man selvfølgelig også vide og definere hvem ens målgruppe er, så man bedre kan tilpasse indholdet til målgruppen og dermed skabe mere værdi og relevans.

Konkurrentanalyse er også en vigtig del af processen. At vide, hvad konkurrenterne gør godt eller dårligt giver et meget godt billedet af, hvilken retning man skal bevæge sig imod og desuden kan man også finde inspiration til eget indhold. I den forbindelse er det også vigtigt, at definere hvad der skal tages billeder af og hvilken slags indhold der skal postes.

Man skal også tænke i store helheder og bruge andre platforme. Det kan bidrage til, at udvide eksponering af indholdet og dermed øge effekten af det. Det fleste bruger flere platforme, men som virksomhed glemmer man tit, at informere brugerne at man benytter dem.

Selvom man gør et godt og grundigt stykke arbejde inden man gå gang, er det super vigtigt at man laver opfølgninger og aktivt bidrager i ”samtalerne”.

”Deltage i samtalen og følg op, når andre kommentere på dine billeder” tweet

Det giver tilfredse og loyale fans, som er villige til at engagere sig i brandet – og bedre eksponering kan det næsten ikke blive.

7 hurtige råd til Instagram…

  • Brug unikke hashtags
  • Brug relevante hashtags
  • Gør opmærksom på de hashtags I bruger
  • Husk at gøre opmærksom på jeres tilstedeværelse på Instagram på andre platforme
  • Don’t overdo it!
  • Husk at være til stede for dine forbrugere!

Du kan finde mere info på #smwIFV #smwCPH @trendsonline og du kan se de slides som blev brugt til foredraget her.

SMW_Instagramforvirksomheder2

 

Skrevet af

Læs også

Top