Kunderne søger råd og vejledning hos netbutikkerne.


Hver 6. kunde henvender sig til netbutikken i forbindelse med et online køb.

Det viser den første månedsudgave af FDIHs Dansk e-handelsanalyse. Analysen viser resultatet af danskerne henvendelser til netbutikker, som iblandt disse oftes er mænd. Det viser sig at hver 6. kunde (17 %) kontakter netbutikken enten før (7 %), under (6 %) eller efter et køb (4 %).

Det er et overraskende stort antal kunder, der har behov for at få vejledning, og derfor bliver din kundeservice alfaomega og en vigtig konkurrenceparameter. Netbutikken skal selvfølgelig vurdere, om den informerer godt nok om varen, levering og handelsbetingelser, ligesom den skal være til at få fat i med tydelige telefonnumre og mailadresser, og den skal kunne give hurtigt svar,” siger Annette Falberg, adm. direktør i FDIH.

Tallene fra Dansk e-handelsanalyse i januar viser markante forskelle i antal kundehenvendelser alt efter varegruppe, hvor auto-,båd- og cykeludstyr topper. Mænd spørger oftere end kvinder, og der er flere, som henvender sig til netbutikken efter købet end før købet.

Karsten Birkelund fra helsebixsen.dk kan sagtens nikke genkendende til denne kundeadfærd. Han udtaler;

[quote_box_center]“Det er et område vi er begyndt at fokusere meget på, og også et område vi vil optimere på fremtidigt. Det handler om at give kunderne de bedste svar på sitet i b.la. produktbeskrivelsen – det er hverken i kundens eller vores interesse at kommunikere eller rådgive via. e-mail. Vi ønsker at give vores kunder den bedst mulige oplevelse, og en af de services der spiller en væsentlig rolle, er at den eksisterende rådgivning og produktbeskrivelse er informerende og valid.” Siger Karsten Birkelund, helsebiksen.dk[/quote_box_center]

 

Skrevet af

Top