#smwSocialPR – Vi er alle sammen medier

Hvad kan virksomheder bruge bloggere til, og hvilken værdi har de for virksomhedernes markedsføring? Det var emnet til en af onsdagens events til Social Media Week #smwCPH: Social PR – How bloggers are reshaping PR and marketing #smwSocialPR.

Troværdighed
Tillid
Word of mouth

Det var de helt centrale ord i eventets første taler Sophia Kenvolds indlæg, som handlede om gevinsten ved brugen af bloggere i markedsføring.

“Vi vil høre budskabet fra en ligesindet. Troværdighed skaber tillid, og det skaber word of mouth”, sagde Sophia Kenvold, som er Senior Social Advisor på mediebureauet Mindshare. tweet

Ifølge Sophia Kenvold har undersøgelser vist, at blogs er det 5. mest troværdige på nettet, og at blogs er 16 gange mere effektivt end traditionel markedsføring. Hendes budskab var derfor også, at det ikke nødvendigvis er det mest succesfulde at nå masserne, men i stedet at fokusere på troværdighed.

smwSocialPR

Sophia Kenvold, Camille Berner og Cathrine Nissen.

“Vi kommer ikke udenom, at forbrugere i dag sagtens kan sortere i, hvad der er troværdig kommunikation og reklamer. Folk klikker hurtigt væk, når der er reklamer på en side. Det gør jeg i hvert fald”, supplerede dagens anden taler Camille Berner, som er Chefredaktør på Benjamin Medias nyeste satsning Stylista.dk. tweet

De har valgt at satse på bloggere som deres primære markedsføring, fordi de mener, at reklamer er gammeldags markedsføring. Bloggerne skal med hver deres personlige tilgang til brandet og skabe det community, der er tanken bag Stylista.dk.

“Det er en måde at skabe kommercielt indhold uden reklamer, hvor bloggerne selv skal tro på brandet – og den troværdighed skaber tillid”, udtaler Camille Berner. tweet

Det kan Cathrine Nissen, der er indehaver af bloggen Rockpaperdresses, skrive under på. Hun har hver måned 25.000 unikke læsere, hvoraf mange hver dag læser hvert eneste indlæg, hun skriver. Hendes læsere ved, at Cathrine altid skriver med personlighed og ærlighed i alle hendes indlæg, og derfor bliver de ved at følge hende.

Det kunne folkene bag Stylista.dk se en stor værdi i, og derfor er hendes blog nu en af de fem blogs, der er en del af Stylista.dk.

Med Sophia Kenvolds ord er vi alle sammen blevet medier, som kan være en del af moderne en markedsføring med tankegangen business to influencer to consumer.

Skrevet af

Læs også

Top