De Forbundne Forbrugers Magt – #smwFFM

Thomas Bigum talte om Generation C og beskrev forbrugeren. Få nogle af Bigum’s pointer fra hans oplæg på et af ugens sidste indlæg.

”Hvad skal forbrugerne med dig og din markedsføring? De har jo hinanden” tweet

Den citat begynder Thomas Bigum med i hans præsentation af de forbundne forbrugers magt, som beskriver nutidens forbrugere som altid er connected.

Disse forbrugere er også kendt som generation C.

Mange tror at det kun er de unge mennesker som bliver defineret som generation C. Men i virkeligheden er generation C alle slags mennesker som er ”afhængige” af internettet og finder meget af deres information og viden online via fx. deres netværk.

Her får du, 3 forhindringer som har indflydelse på din markedsføring, når man kommunikere med generation C.

1. De forbundne forbrugere taler sammen

Forbrugerne taler sammen, det vil sige at de henter information og viden hos hinanden. De spørger hinanden til råds og vælger deres netværk fremfor en ”fremmed” person eller virksomhed.

Måden man kan løse det på, er ved at starte samtaler og placere dem hvor forbrugerne er. Det er vigtigt at indholdet er spændende, brugbart eller giver indsigt. Med andre ord, dit indhold skal være ekstraordinært.

”Gør op med det middelmådige og gennemsnitlige. Folk taler om det ekstraordinære.” tweet

2. De forbundne forbrugere lukker virksomheder ude af flokken

Det er svært for virksomhederne at trænge igennem til forbrugerne som en virksomhed. Det er essentielt at implementere en mere socialt mindset. Det vil sige, at det vigtigt at humanize virksomheden ved at fremhæve personerne bag. Bruge den tid og de ressourcer der skal til for at lave en social (medie) strategi og møde dine forbrugere, kunder eller fans i øjenhøjde.

”Virksomheder uden mennesker er i social media sammenhæng den firkantede klods til det runde hul” tweet

3. Hay days er ovre – i skal forvente det bliver Pay 2 Play

For at imødekomme denne forhindring er der en meget enkel løsning – Betal. Hvis din virksomhed vil lege med, så bliver den nød til at betale. Skaf din data, træn dine medarbejder, brug ekspertviden og skaf endnu mere data, til at lave den bedste strategi for din virksomhed.

”Facebook har nu bukket dig forover, og kravet om betalt synlighed bliver du nødt til at tage imod. Lad data være din glidecreme.” tweet

Hvis du vil læse mere fra foredraget, så kan finde det på #smwFFM

Skrevet af

Læs også

Top