Arkiver

E-handelNyhederUdland

IMRG Rapport: Storbritanniens e-handel boomer i Q1

Kvartalsregnskaber verden over blev i fredags gjort tilgængelige for den gænge offentlighed. Aktiebørser, børsmæglere, interesserede forbrugere og det øvrige erhvervsliv fik et øjebliksbillede af virksomhedernes virke, og den engelske e-handel har vist sig at have det rigtig, rigtig godt.

E-handelsindustrien i Storbritannien har vist sig at have det bedste 1. Kvartalsregnskab (Q1, red.) i tre år, og branchen ser ud til at samle på velargumenterede tal og jonglere med milliarder af pund. Det engelske analysebureau IMRG har ud fra de nyligt offentliggjorte kvartalsregnskaber udarbejdet en overbliksanalyse, som tegner et billede af den engelske e-handel som stærk og i kraftig vækst.

£+£+£ = £££!
Det er store summer der langes over den virtuelle disk i de engelske webshops, og købelystne forbrugere har da også skruet op for deres rådighedsbeløb.
I løbet af kalenderårets 3 første måneder, har de engelske forbrugere konsumerede produkter online for over svimlende £23 milliarder, og gennemsnitsbeløbene på hver enkelt køb er ligeledes steget.

Siden Q1 i 2013 er online-salget steget med hele 17% i Q1 2014, denne stigning er den største i tre år og indikere, at kunderne er blevet mere modige når de køber online. Den almægtige finanskrise trækker stadig slimede spor efter sig, og virksomheder må immervæk se sig nødsagede til at dreje nøglen om, men med denne udvikling afspejlet i den engelske e-handels købetendens, ser skuden ud til at vende en smule.

With online transaction values reaching the highest level recorded in six months, and the average conversion rate for March at pre-recession levels, these results not only demonstrate an overall increase in consumer confidence, but also that online shopping is becoming a larger part of our everyday lives.” udtaler Tina Spooner, Chief Information Officer ved IMRG.

De forskellige branchegrene af den overordnede e-handelsindustri udmærker sig forskelligt, og nogle har øget salgsraterne mere end andre. I løbet af de sidste tre måneder har Accesories produkter genereret øgede salgsomsætninger på bemærkelsesværdige 34%, Helse og Skønhed produktsegmentet rangere ligeledes højt på salgslisten med en procentvis stigning på 23%, Fodtøj produkter har øget salget med 22% og Hus og Have branchen har procentøgede deres omsætning med 21%.

Køberne køber mere
Konklusionen på analysen af Q1 regnskaberne viser, at det går fantastisk for e-handlen i Storbritannien, så meget ved vi. Men de bagvedliggende faktorer, der gør konklusionen gældende, skal også findes og analyseres. Det fremgår af rapporten at den øgede omsætning i online retail ikke nødvendigvis kommer af, at der er kommet flere kunder til, men at de kunder som handler online, køber for større beløb. Gennemsnitsbeløbet for hver enkelt gennemført online køb står ifølge rapporten som £86, og er det højeste i seks måneder.

I gårsdagens artikel omtalte og fortalte Shopsonline om m-commerce (online handel gennem mobile enheder, red.) og netop e-handel i mobilregi, viser sig udslagsgivende i IMRG-rapportens flotte resultater.

Sales via mobile devices continue to grow unabated, with m-commerce recording a year-on-year increase of 53% (65% excluding travel) in March 2014” fremgår det IMRG-rapporten

Shopping gennem mobile enheder, herunder smartphones og tablets, har de sidste tre måneder taget til i styrke og omfang. Dette kan forklares ved, at m-commerce teknologien i høj grad implementeres ved flere og flere webshops i Storbritannien, og da det er et yderst let og overskueligt online shoppe-værktøj, benytter flere og flere forbrugere sig af det.

Rapporten viser rekordtal på det engelske m-commerce-område, hvor der noteres en stigning på hele 65% fra sidste år. Konverteringsraterne har ligeledes fået et nyk opad, og raten målte i sidste måned en konverteringsøgning på 4,2%.

Det må siges at den engelske e-handel er kommet styrket gennem Q1’s spændende regnskabsoffentliggørelse. Gode konverteringer, øget salg på mobile enheder og en vanvittig omsætning de sidste tre måneder, giver e-handlen i Storbritannien skub på og skulderklap.

Skriv et svar