5 uundværlige hjælpere til din hverdag

På både Shopsonline og Trendsonline er vi meget glade for at bruge digitale hjælpemidler, som findes enten i form af app´s eller webservices. Business management, planning og tasks systemerne er med til at gøre livet som selvstændig mere overskueligt, struktureret og tidsbesparende.

Vi giver jer derfor en oversigt over de daglige hjælpere vi bruger, som letter hverdagens mange gøremål, i håb om det også vil skabe lidt struktur og overblik i jeres dagligdag både privat og arbejdsmæssigt.

De 5 uundværlige hjælpere:

Podio

podio1

Podio er den kollaborative platform for team-projekter. Her kan du administrere ethvert arbejde på nettet og på farten, fra projekter til kundeemner. Du kan oprette arbejdsområder og projekt apps til at samarbejde, dele filer, og få udført arbejde sammen med nogen, du inviterer. Podio er gratis for fem brugere, dernæst opkræves en pengesum.

Vi bruger det på redaktionen til at holde styr på alt data, content, hvad der foregår, arbejdsfordeling og hvad der skal ske i morgen. Dette er et fantastisk værktøj for os, da vi sidder flere forskellige steder i det danske land.

Swipes

swipes1

Swipes er en personal task manager, som gør det nemmere at strukturere din dag, for de der vil opnå mere. Vi har hørt det fra mange iværksættere og erfarne business folk, og vi bliver formegentlig ved med at stræbe efter det – prioritering og fokus. Vi er ikke verdensmestre, men Swipes gør det nemmere for os at holde overblikket og sætte de daglige gøremål i den rette prioritering. Se hvordan du bruger appen her.

Harvest

harvest1

Harvest er en timeseddel og fakturerings ansøgning, ideel til små virksomheder, teams og freelancere. Send professionelle fakturaer og accepter øjeblikkelig betaling fra dine kunder direkte igennem Harvest. Derudover kan du oprette visuelle rapporter, og styre dine budgetter. Jesper Hvejsel bruger appen på en helt tredje måde, han fortæller;

“I 30 dage har jeg registreret alt min tid i et lille program der hedder Harvest. Det er egentlig til konsulenters tidsregistrering. Jeg bruger det dog istedet til tidsoptimering. Det motiverer mig meget at jeg kan se hvad jeg bruger min tid på, og at jeg kan se hvad jeg får opnået. Det har kørt i en uge nu, og har indtil videre været godt for mig. Jeg er gået fra 5 timers effektivt arbejde til 7 timers effektivt arbejde i går.”

Evernote Webclipper

Evernote1

Evernote webclipper er en nem måde at gemme, markere og dele noget, du ser online. Fra klipning af sider til at tage og udfylde screenshots, med Evernote Web Clipper kan du fange alt og du kan få adgang til den fra hvor som helst.
Vi bruger evernote til stort set alt, ideer, egne artikler, inspiration osv. Det fantastiske ved Evernote er at det er utrolig nemt at navigere i, og det er en nem måde at gemme eks. inspirerende læsestof som man enten vil læse senere, dele med andre eller bare gerne vil læse det igen.

Digg reader

diggreader1

Digg reader er et rss feed, og er det hidtil bedste vi har prøvet. I løbet af dagen publiceres der utallige af nyheder på internettet, af og til er det svært at huske alle de nyhedskilder som findes derude. Derfor har vi samlet alle de bedste blogs, analyse bureauer og nyhedskilder, for at få et overblik over dagens nyhedsstrøm. På den måde sikre vi os nogenlunde, at vi ikke misser nogle vigtige nyheder som vi kan viderebringe til jer.

Hvis I har nogle apps eller online services vi burde kende til, så hold jer endelig ikke tilbage – send gerne. Rigtig god påske!

Skrevet af

Top