Growing Investors spredte stjernestøv over Internet Week Denmark

Internet Week Denmark gav en unik puls til startup miljøet i Aarhus, og man følte, at man befandt sig i vores kære hovedstad København. Arrangementet, der virkelig slog benene væk under undertegnede og gav nogle unikke muligheder for startups, var Growing Investors

“Vi har fået et tilbud på 2 millioner i investering”, sagde en unavngiven founder til Trendsonline.dk-udsending, efter de havde snakket med en række angels og VCs. tweet

90 samlet i lokale fyldt med intensitet
Lokalet var pakket, og det hele startede ud med, at Thomas Madsen-Mygdal gav en lille opsang om det at turde og have nogle bag sig, der også tør støtte i forhold til tid, kapital, erfaring og netværk. Vi havde selv fornøjelsen af at have Thomas Madsen-Mygdal som keynote sidste år til TechBBQ, og det var godt at se ham uden for København.

Efterfølgende var der en række pitches, hvor fokus var at rejse penge og publikum, der primært var investorer, kunne få den nyeste information om Startupbootcamp og det nye dansk-franske startup Dealcircle.

Lær at sælge dig selv bedst muligt
Efter en kort pause var det tid til at finde notesblokken frem, for nu var det tid til Investment Lab. På den ene side sad CEO og founder af det fiktive startup The Awesome Tribe, Morten Krarup Kristensen sammen med sin franske advokat Bertrand Bisson og på den anden side sad Shark Ventures fiktive investment manager Lars Buch, der til daglig står for Startupbootcamp København.

Inden seancen begyndte, var der uddelt termsheets. Samtidig med, at de enkelte paragraffer og klausuler i kontrakten blev gennemgået, var der en præcis beskrivelse af, hvilket område de nu skulle til at “battle” om på lærredet, så alle nemt kunne følge med. Dette investment lab gav alle deltagerne et blik bag de lukkede gardiner og ind i et område, der normalvis ikke bliver snakket om, men som for et startup er et super vigtigt område at have kendskab til. Ifølge os er det første gang, at denne type battle er på besøg i Aarhus, og vi håber ihvertfald ikke, det bliver den sidste.

Pitching kræver træning
Nu var det tid til pitching, og her var der inviteret 5 startups, der hver fik 6 min på scenen. Derefter var der ti håbefulde foundere, der hver fik lov til at komme med deres livs pitch på kun et min. Som altid var der tydelig forskel på parathed og kvalitet, men der var en pitch, som skilte sig markant ud fra resten.

“Truly amazing pitch” sagde flere af investorerne til Stefan Vladimirov fra Swipes. tweet

Stefan Vladimirov kunne på 1 min. komme ud over rampen med en energi og et budskab, som alle kunne forstå. Et tydeligt forbillede for nogle af de foundere, der hakkede lidt mere i det – men øvelse gør mester, og dette var et relevant forum at øve sig i.

“Initiativer som Growing Investors er super vigtige. De bygger bro mellem to grupper, der gerne vil nå hinanden. Mange investorer vil gerne have bedre deal flow, og iværksætterne har brug for kapital til deres virksomhed,” udtalte manden bag Growing Investors Lasse Chor efterfølgende.

“Jo tættere forbindelser, der er mellem disse to grupper, jo bedre – og som Mygdal indledte eventet med at sige – så skal vi bare begynde at investere mere i hinanden både tidsmæssigt, netværksmæssigt og med kapital, så skal vi nok nå langt!”

Startup, der pitchede:

6 min:
Skiltr, Small Cowboys, Visikon, Recho og Zerved

1 min.
Reshopper, NoNapkin, Bethespecialist, Hackavoid, Screenmailer, Swipes, Bizdoc, 4Development og In my steps

Skrevet af

Læs også

Top