Arkiver

E-handelNyheder

Tendens: Klik og afhent lokalt

I løbet af de seneste par måneder, har vi set to større virksomheder, som har gjort sig succesfulde tiltag. JYSK kalder tiltaget ”Click & Collect” hvor byggecentralvirksomheden XL-BYG kalder det for Click. Tendensen er den samme, shop hjemmefra og hent lokalt.

Den 1. April i år lancerede Dyne-virksomheden JYSK deres nye service Click & Collect, hvor kunderne har mulighed for at reservere varer hjemmefra og afhente selvsamme produkt – pakket og klar – i en af de fysiske butikker. Hvis varen er på lager, kan den afhentes 2 timer efter bestilling og indtil lukketid dagen efter.

Dyne-Larsen’s ”Bestil og afhent”-koncept er i første omgang introduceret på det danske marked, men ventes snarligt, at finde vej til de internationale jagtmarker. Marketing Director ved JYSK, Niels Vejen, udtaler i dag til den øvrige presse, at strategien er blevet godt modtaget.

[quote_box_center]”Vi oplever, kunderne tager godt imod det nye tiltag. Det kan vi blandt andet se på det stigende antal kunder, som allerede har benyttet sig af Click & Collect. Vi forventer derfor også at brede Click & Collect ud til flere lande i løbet af det næste år.” siger Niels Veien.[/quote_box_center]

XL-BYG så samme potentiale, og derudaf lancerede de XL-Pakkeshop. Her kan virksomhedens kunder afhente byggevarerne i en XL-BYG forretning, som kunden selv vælger.

[quote_box_center]”Vi ser i stigende grad en interesse for at shoppe byggevarer på nettet. Men samtidig giver kunderne også udtryk for, at det kan være besværligt enten at være hjemme, når varerne leveres med fragtmanden, eller at skulle hente dem på posthuset, som i dag ofte ligger langt væk.” siger Alice Monberg, marketingchef i XL-BYG.[/quote_box_center]

JYSK og XL-BYG arbejder med overvejende samme strategi, således, at når pakken ligger klar i den ønskede pakkeshop, som forbrugeren ved bestilling har udvalgt, modtager kunden efterfølgende en besked om, at varen kan afhentes. Med dette servicetiltag i henholdsvis JYSK og XL-BYG, kommer kunderne aldrig til at køre forgæves efter deres indkøb.

Servicetiltaget ses i højere grad rundt om i udlandet og har været tilgængeligt på det internationale marked i noget tid, men ser nu heldigvis også ud til, at kunne blive vel implementeret og succesfuldt I Danmark.

Skriv et svar