BIG Boks et unikt koncept til E-handlere

En BIG Boks er et lager målrettet internetbutikker. BIG Boks håndterer lagerplads til varer og faciliteter, der gør det nemt at betjene kunderne. Populært sagt er ”bøvlet” for E-handleren fjernet, således at internetbutikken kan fokusere på kerneforretningen, kunderne og produkterne.

Ideen opstod for små tre år siden, da Post Danmark åbnede op for deres erhvervscenter på Rustenborg. Her oplevede de flere E-handlere, som kom med deres varer. Erfaringer gjorde Post Danmark opmærksom på at mange i e-commerce branchen havde lager hjemme i dagligstuen. Det var især karakteristisk for en nystartet onlineshop, der som mange andre iværksættere havde rettet fokus på andre områder end lagerstyring/logistik, indkøb, reklamationer og salg.

Post Danmark så dermed et uudnyttet potentiale og startede et koncept, der kunne fjerne hvert fald én af disse opgaver. BIG Boks giver døgnet rundt adgang til at pakke forsendelser og sende breve og pakker. Post Danmark afhenter forsendelserne i onlineshoppens private BIG Boks og sørger for forsendelse, dermed vil kunderne modtage ordren hverdagen efter.[quote_box_center]”Målet for os er flere forsendelser i form af breve og pakker. Udlejning er ikke vores primære forretningsområde, men et middel til at få og fastholde vores kunder.” – Jens Hoelgaard Christensen Erhvervschef Post Nord Danmark.[/quote_box_center]Målet er at gøre hverdagen let for Web-shops, tid, tempo og tilgængelighed er BIG Boks’ nøgleord. Der tilbydes fleksible løsninger med bokse fra 12m2 og op efter. Prisen ligger på ca. 3 kr. pr. m2 pr. dag. Hver BIG Boks ejer har eget adgangskort til bygningen og boksene bliver aflåst med cylinderlås og findes i et område med videoovervågning. BIG boksene findes i umiddelbar tilknytning til det lokale distributionscenter, samt adgang til døgnposthus.[quote_box_center]”Vi har haft rigtig mange spændende kunder som lejere. Alle nævner de bekvemmeligheden som det primære. Det betyder at vi har ramt plet med vores koncept og lever op til vores motto om at ”vil være internethandlernes bedste ven” – Jens Hoelgaard Christensen Erhvervschef Post Nord Danmark.[/quote_box_center]

postnordboks

Der findes mange alternativer til BIG Boks, da der findes rigtig mange ledige lagerrum rundt i Danmark, dermed er prisen på denne service presset i bund. Derudover er det nødvendigt at differentiere sig fra disse substitutionsmuligheder. BIG Boks har differentieret på parametrene tilgængelighed og bekvemmelighed, der 100% er målrettet Web-butikker.

Der tilbydes flere gratis ydelser til BIG Boks ejere, herunder: til – og afpostning, lån af trailer, Wifi, tekøkken, kontorfaciliteter samt løfte og slæbegrej.

Alt dette er med til at sikre at BIG Boks ejere får en god oplevelse og følelsen af den ultimative kundeoplevelse. Udover gratis ydelserne er der mulighed for tilkøb af pluk og pak, som kan anvendes i f.eks. ferie eller peakperioder. Her udarbejdes der individuelle priser, alt efter hvilke behov kunden har, her er der også mulighed for lageroptælling og emballage.[quote_box_center]”Vi har hidtil brugt mund til mund metoden, hvilket har bragt os langt. Men for at få de sidste rum udlejet, så går vi i næste måned mere aggressivt ud og markedsfører produktet.” – Jens Hoelgaard Christensen Erhvervschef Post Nord Danmark.[/quote_box_center]

Skrevet af

Top