Top 50: Skatepro Skandinaviens største skate shop.

I midten af marts, bad vi på Shopsonline.dk vores læsere at stemme på de ”Bedste Webshops”, så vi derefter kunne lave en TOP 50. Stemmerne er afgivet og talt op. Derfor vil Shopsonline gerne præsentere Skatepro der blev etableret i 1996, som  i dag vokset sig til at være Skandinaviens største skate shop. Skatepro er en idealistisk skate shop, der sætter kundernes behov i fokus via deres kerneværdier: troværdighed, professionalisme og service. 

Skatepro er en virksomhed, der er skabt på baggrund af stifter Jakob Høy Biegels egne behov. Jakob stod i sin tid meget på rulleskøjter og spillede rullehockey. Behovet opstod da Jakob og vennerne manglede reservedele til deres rulleskøjter, dermed tog Jakob sagen i egen hånd og bestilte reservedele hjem med henblik på videresalg. Jakob fik i samarbejde med en studiekammerat lavet en hjemmeside til formålet og efterfølgende opstod det vi  kender som Skatepro i dag.

Skatepro er en meget behovsorienteret virksomhed, der ønsker at kunne betjene kunderne efter deres unikke behov.  Skatepro figurerer i en nichebranche og har derfor differentieret sig ved at ramme og forstå kunden. Dermed kan man sige at kundeservicen finder sted på et meget højt niveau, med yderst passionerede medarbejdere.

”Vi hjælper kunden til at finde produktet efter deres behov. Vi hjælper endvidere med at samle produkterne, både fysisk, via telefon og ved hjælp af guidelines på nettet. Vi anvender vores ekspertise til at guide kunden til anvendelse og vedligeholdelse, alt dette sker fordi vi arbejder på at gøre en forskel for kunden” – Stifter Skatepro Jakob Høy Biegel.

Skatepro har i dag én fysisk butik som er placeret i Aarhus. Herfra styres Skatepro som både har lagerbutik, kontor og kundeservicemedarbejder placeret samme sted. Alt styres inhouse for at sikre den bedst mulige service. Det betyder altså at kunden kan ringe ind til kundeservice og få rådgivning, alt imens at kundeservicemedarbejderen fysisk kan stå med produktet i hånden, mens vejledningen finder sted.

Udfordringen for Skatepro, som er markedsleder i Skandinavien, består i at Danmark er et lille land, som er præget af stigende konkurrence fra udenlandske udbydere, derfor har Skatepro valgt at fokusere på e-handel frem for flere fysiske butikker.  På den måde har Skatepro større mulighed for ekspansion.

Ulempen ved e-handel ligger i at det kan være svært, trods god kundeservice pr. telefon, at sælge produkter som Skatepro’s online. Derfor har Skatepro valgt at tillægge en ekstra omkostning i deres forretningsmodel, som består i gratis returret, for at sikre at produktet stemmer overens med kundens forventninger.

”Skatepro’s motivation ligger i at få flest muligt til at bruge kroppen aktivt, her taler vi specielt om børn og unge, som tilbringer meget tid foran computerskærmen. Vi ønsker at sprede vores budskab til hele Europa, selvom vi godt er klar over at det kræver en kommerciel størrelse at kunne nå ud til så stor en målgruppe. Men Skatepro er godt på vej.” Stifter Skatepro Jakob Høy Biegel.

Skatepro succesoplevelser ligger i at få anerkendelse for det de laver og gøre en forskel, dette ses blandt andet ved at verdens bedste trickløbehjuls kører kommer og bakker op om Skatepro’s arrangementer. [quote_box_center]”Hvis du som Skatepro beskæftiger dig i en niche branche, så sørg for at blive den bedste i den branche og have stort kendskab til dine produkter og dit marked” – Stifter Skatepro Jakob Høj Biel.

Afslutningsvis vil Stifter af Skatebro Jakob Høy Biegel give 2 gode råd med til alle iværksættere i e-commerce branchen:

Online markedsføring er alfa omega.
Kontrol over økonomien, basale ting som hvor meget man tjener på en vare når alle omkostninger til lagerstyring, markedsføring osv. er trukket fra.
Hvis man som iværksætter ikke selv besidder disse egenskaber er det super vigtigt at ansætte folk, der kan supplere egne kompetencer.
 

 

Skrevet af

Top