Arkiver

DebatE-handelNyheder

Marketing Camp 2014

Marketing camp

Så er Shopsonline ankommet til marketing camp 2014. Vi vil holde jer opdateret udfra det spor vi følger i dag, og forsøge at komme med de bedste tips.

Første spor: Dennis Drejer fra Cykelpartner
Et meget hands-on foredrag, hvor Dennis der fortæller omkring deres vækst. Et spændende foredrag hvor jeg synes de tre vigtigste tips var:

1. Test alt, de tester alt, og får mange fede findings. Blandt andet bruger de ikke e-mærket fordi nogle af e-mærkets regler skader konverteringen markant.
2. De har udviklet deres egen produktscore som sortere produkterne på siden. Det har været noget der har skabt over 10% mere omsætning for dem. De beregner det simpelthen baseret på egne data og en fed formel.
3. Gå ud og find alle websider i dit felt og få dem til at være affiliates for dig. Det giver mere end du tror. Forhandle CPA aftaler med dem.

Hvad er den største udfordring for cykelpartner:
1. Gratis fragt virker ikke for dem.
2. Gratis gaver virker bedre.
3. De har samlet alt fragt hos en udbyder for at holde prisen neden.
4. Uden omdeling er standard hos dem. De var afventende, og konverteringen er den samme, til trods for at de var meget nervøse. 80% af deres forsendelser er uden omdeling nu. Kunden vælger selv hvor de vil afhente det.
5. Levering til privatadresse koster altid penge.
6. Udnyt portoudlægsordning.

Hvad skal man ikke gøre
– Markedsføring holdes tilbage af lagerets kapacitet.
– Offline markedsføring virker ikke. 2000 kroner i omsætning fra en helsides annonce.
– Økonomiprogram, man skal være kniv skarp og have styr på det. Ellers bliver det dyrt.
– Pas på med dropshipping. Man skaber sine egne konkurrenter.
– Dine tekster bliver kopieret. De er ved at få jurastuderende til at tjekke op på indholdet. Det har lavet en CPA aftale med jurasturende.

Sådan gør vi
– Automatiser. De indfører ikke manuelle opgaver med mindre det er strengt nødvendigt.
– De holder markedsføring og udvikling internet
– De måler på alt. Inkl. medarbejdere. Primært for at gøre dagen lettere.
– De afviser 99% af alle telefonsælgere.

Opsamling
– Brug jeres leverandører som samarbejdspartnere. Logoer på kasser for eksempel.
– Sælg til det offentlige via EAN.
– Besøg andre webshops indenfor andre felt.
– Hav styr på backup.
– Sælg noget i offseason. Hvad kan vi sælge uden for sæsonen?
– Hav styr på arbejdsprocesser og ansvarsområder

Hvad sker der i fremtiden
– Responsive desing.
– Afhentning søndag.
– Få leverandører til at betale markedsføring

Andet spor: Mogens Møller – 11 tips til konverteringsoptimering

Tip 1: Webshops skal ikke bare tage imod en ordre, de skal sælge varer.

Fede eksempler:
1. Vild med vin – Led efter passer til funktionen.
2. Mosquito cykler – Segmentering af hvilken cykel du leder efter

Tip 2: Lav videoer til varelister

Videoer spiller, videoer er gode at se på alle platforme.

Eksempler:
1. Tjek ditgulv.dk – Plankegulv siden. Når du trykker på videoen så fortæller den om hvordan du køber dit første trægulv.

Tip 3: Design din menu med både tekst og billeder

Topmenuer virker i dag. Whiteaway’s løsning er ikke god. Megamenuer sparer folk for nogle kliks.

Eksempler:
1. Stylepits top menu er god.
2. Lasertryk (Billederne ude til højre skifter i forhold til mouseover)

Tip 4: Indspirer dine besøgenede

Fede eksempler:
1. Ikea’s kategori sider.

Tip 5: Vis produkter i brug – og giv let adgang til køb

Eksempler:
1. A wear Ireland – Kender ikke linket.

Tip 6: Giv en rabatkode til nye kunder
Det kan tippe mange til at købe nu. Det kan være ret effektivt konverteringsmæssigt.

Eksempler:
1. Adidas kører det på tilmelding på nyhedsbrevet

Tip 7: Udnyt din kvitteringsside og få værdifuld viden om dine kunder

Eksempler:
1. Lav en boks med 10% rabat på dine næste ordre hvis de vil give feedback på hvad webshoppen kan gøre bedre.
2. Opfordre til at følge virksomheden på facebook.

Tip 8: Missede sgu hvad det var på grund af en masse spørgsmål 🙂
Men handler om at vejlede kunderne.
Eksempler
1. Tjek Højmark destinations vælger
2. Tjek gavefinder på lirumlarumleg

Tip 9 -Lav opsalg på mobile enheder – og hæv den gennemsnitlige ordrestørrelse

Eksempel:
1. Gucca.dk – Når du har lagt et produkt i kurven så laver de opsalg.

Tip 10 – Snak til underbevidstheden og luk hurtige ordrer til de travle besøgende

Der er ingen der gider at læse dine hjemmeside. Folk skimter hjemmesider.

Eksempler:
1. Diving2000 – Bruger mærkater til at sige velegnet til begyndere eller velegnet til øvede.
2. Houseofkids – Forsiden de fortæller hvorfor produkter på forsiden er interessante.

Tip 11 – Vis filtre i toppen så besøgende med sikkerhed kan se dem.

Når filtre er placeret i venstre kolonne er der mange der overser dem. Det er vigtigt at de stadig er på mobil. Husk også at det altid skal være tydelig hvordan du har filtreret og hvordan du kommer tilbage.

Eksempel:
1. Zalando gør det godt med filtrene i toppen og i venstre side på deres kategorisider. Tjek både på mobil og desktop.
2. For mobil løsning tjek dubuy.dk
3. Tjek legeakademiet.dk for god filtrering på mobil.

Og nu er det sgu frokost 🙂

Trejde spor SEO er ikke død, men i høj grad forandret v/ Thomas Rosenstand

1. Engang var dårlige links bare ligegyldige
2. I dag kan de skade dit site – og det sker tit!
3. Engang var lidt tekst og masser af links nok
4. I dag SKAL du have G+ og andet social guf.

Skriv godt indhold, så ranker du. Det gode indhold er kommet for at blive.

Hvad kan du gøre

SPEED
1. Hit tip: www.smushit.com til at optimere dine billeder
2. Gode tips fra CrazyEgg – http://blog.crazyegg.com/2013/12/11/speed-up-your-website/

LINKS MELLEM INTERNE RELEVANTE URL’S
1. Lav redaktionelle links. Lav relevante links.
2. Varier ankerteksterne.
3. Gør det kun hvis det er godt for brugeren

MICRODATA
1. Marker din data så google kan forstå det.
2. Lagerviden, pris, Breadcrumb osv.
3. H1 skal kun bruges til hovedoverskrifter der beskriver sidens indhold.

IMAGE ALT TAG
1. Brug det til fejlstavninger på søgeord
2. Brug andre sætninger
3. Prøv at søge søgemaskineoptimering sælger – Og se om du kan finde det på concept-i.dk som ranker 1 på denne søgning

URLS
1. Undgå æ,ø og å.
2. Hold jer til korte signende URL’S

HOVEDRENGØRING
1. Gør rent på sit site – gerne en gang månedligt.
2. Brug værktøj der kan gøre det nemt for dig. Absolut det bedste i universet. Screaming Frog Seo Spider.
3. Programmet finder alle dine SEO fejl. Den finder også tynde sider.
4. Google anlægger en overordnet kvalitativt vurdering (Panda), og hver lille fejl trækker ned.

TOMME/TYNDE SIDER
1. Tynde redudante sider trækker ned – MEGET NED.

GENERISK PLADDER I SIDETITLER
1. Sørg for at det vigtigste fylder klart mest.
2. Undgå at bruge navnet i sidetitlen.

RESPONSIVE SITE
1. Du ranker bedre på mobil
2. Og konvertere bedre.

HIT TIP: Se din side som google bot. http://urivalet.com/

To links Thomas mener du ikke vil misse – Har ikke tjekket dem. www.seo-lex.dk/mc14

Fjerde spor – Content marketing Mikkel Plaehn

Man skal ikke gå efter bare at få trafik, man skal gå efter at uddanne kunderne til at træffe den bedste beslutning.

Du skal investere en masse upfront, og du kender ikke dit output.

Dine artikler kan bruges til kundeservice.

HIT TIP: Sådan starter du – Sæt dig foran tastaturet og tæsk fingrene ned og skriv.

4 EMNER DER ALTID VIRKER:

1. Snak om problemer, uheld, død og ødelæggelse indenfor jeres branche
2. Fordele & ulemper ved dit produkt eller dine produkter
3. Hvad er forskellen på X og Y, hvilken er bedst?
4. Anmeldelse af… Erfaringer med…

Med dette indlæg runder vi af for Marketing Camp for i dag. Vi siger tak til IB Potter for et godt arrangement, og herfra kan vi kun råde til at i næste år deltager. Følg eventuelt tagget #mc14dk på sociale medier – der skulle gerne komme en masse gode tips derinde, og ikke kun det jeg lige har fundet frem til.

Skriv et svar