Bilportal: 20% af markedet efter to måneder

Bilportalen Autooffer sidder efter sine kun to måneder live allerede på 20 procent af markedet og oplever stor interesse fra både forhandlere og købere. Danskerne er vant til at finde deres brugte bil på nettet, og interessen for Autooffer.dk indikerer, at både bilkøberne og forhandlerne også er klar til en digitalisering ift. køb og salg af nye biler.

Den danske bilportal AutoOffer, der gik online i april, formidler købstilbud på nye biler fra forhandlere i hele Danmark. Dermed får kunden mulighed for at oprette en forespørgsel på en bestemt bil med det ønskede udstyr og farve og modtage tilbud fra forhandlere i hele landet. Indtil videre er besøgene fortrinsvist fra potentielle købere på Sjælland, men tendensen til at ville sikre sig den bedste pris hos de bedste forhandlere breder sig.

Forhandlere tror på konceptet

Siden lanceringen i april sidder AutoOffer nu på 20% af markedet og har over 1500 forespørgsler liggende fra interesserede købere. Desuden har de nået en af målsætningerne for det første år – nemlig at få tilknyttet 200 forhandlere. Med forhandlere fra Skagen til Bornholm med en overvægt af tilmeldte forhandlere fra Jylland er det spændende at se, hvordan udviklingen af salg og efterspørgslen på nye biler kommer til at stige de kommende måneder. Spørger man investor Thomas Marschall om grunden til den store interesse, er svaret simpelt:

“Troen på, at AutoOffer kan generere leads og salg, samt at dette salg er ganske enkelt at håndtere, er, hvad der driver forhandlerinteressen.”
thomas_marschall
Fandt hul i markedet

I Danmark har der de sidste ti år været fokus på salg og formidling af især brugte biler. Store onlineportaler som Bilbasen, Biltorvet, Bilzonen, Bilpriser og andre lignende formidlere har skabt et stort overblik over udbuddet af brugte biler og har gjort kontakten mellem sælgere og købere let tilgængelig i hele Danmark. Med AutoOffer.dk får forbrugerne en lignende mulighed for at overskue markedet for nye biler. Thomas Marschall forklarer:

“AutoOffer så et hul i markedet for salg af nye biler, som med den rette tilgang kunne skabe værdi for såvel forbruger som forhandler. Ved at forenkle processen omkring det at købe ny bil, har AutoOffer udviklet en metode, der nu ikke alene kan føre til bedre priser, men som ligeså vigtigt kan gøre det meget mere overskueligt og hurtigt for køberen at træffe det rigtige valg.”

Besøgene fra potentielle købere på AutoOffer.dk tegner et billede af, at en platform, der gør det nemt og overskueligt at købe ny bil til den billigste pris, er længe ventet. I stedet for at tage hen til den nærmeste forhandler, kan bilkøberen nu gå ind på AutoOffer.dk og indtaste sine kriterier for den nye bil og vente på, at tilbuddene tikker ind fra forhandlere – ikke kun i nærområdet, men i hele Danmark.
AutoOffer_SørenMalmskov
Born Global

Allerede få måneder efter, AutoOffer lancerede i Danmark, har interessen spredt sig ud over Danmarks grænser, og teamet har store internationaliseringsplaner under opsejling. Europæiske investorer og multinationale mediepartnere er i spil, og der er ingen tvivl fra grundlægger og CEO, Søren Malmskov, om, hvilken retning AutoOffer skal styres i.

“Vi mener ikke er der er nogen grund til at gå forsigtigt til værks, når det gælder ekspansionen af et
Produkt, der i sin grundstamme kan fungere i hele verden.”

Du kan læse mere om AutoOffers start her.

Foto: Victor Jones Photography. På billedet ses fra venstre Søren Malmskov, CEO og Founder, og Jesper Grønbæk, Communications Manager.

Skrevet af

Læs også

Top