Apuls.dk – “Vi driver vores forretning med hjertet.”

Ærlighed og god samvittighed er grundstenene i webshoppen Apuls, som sælger Danmarks største udvalg af fitness- og motionstøj online. Apuls gjorde sit indtog på det danske marked i 2011 og de har med tiden fået styr på det meste – fra salg og produktion til inkassering af penge. Dog ikke uden at være ramlet ind i nogle problemer først.

Apuls.dk er en online butik, der tilbyder et stort og bredt udvalg af fitness-og motionsudstyr til henholdsvis damer og herre. Apuls har kun et lille lager til egen produktion, da de ellers leverer direkte fra producenten til kunden, for at holde priserne lave og for at overgå de almindelige sportsbutikker. I dag huser virksomheden 6 medarbejdere, som på hver deres måde forstærker Apuls.

Alting har en begyndelse
Vi skal 3 år tilbage i tiden, hvor Daniel Hougaard og Ebbe M. Sønderup, som på daværende tidspunkt var studerende, begyndte at brainstorme om en god ide, der kunne indfri deres store drøm om at blive selvstændige. Hele grundideen var ubevidst tæt på da motivationen bag stiftelsen bundfældede sig i de to partners store fælles passion for træning og motion.

”Vi havde længe drømt om at skulle være selvstændige, men i sommeren 2011 slog det os, hvorfor vi søgte så hårdt efter den gode ide, når vi lige så godt kunne starte en virksomhed, hvor vi kan bruge tiden på vores store passion indenfor træning og motion”. – Ebbe M. Sønderup founder Apuls.

Ideen kommer af sig selv. Resten er hårdt!
Selvom de to iværksættere havde modet, optimismen og motivationen til at starte et godt projekt op, er al begyndelse svær og de første dage på kontoret var absolut ikke lig problemfri zone. En langt fra eksisterende økonomi, krævende leverandører og et studie ved siden af voldte i den spæde opstart en hård tur i rutsjebanen uden sikkerhedssele.

”Den største udfordring har lige fra første dag været økonomien. Vi startede med nogle store leverandører som alle forventede at vi købte for +1.000.000,- når vi var på besøg, men dette var jo langt fra muligt med vores midler. Vi kontaktede eksempelvis Nike og oplyste at vi havde 500.000,- til første bestilling og ville lave lignende bestillinger hvert halve år, men dette var langt fra nok. ” – Ebbe M. Sønderup founder Apuls.

Trods en hård opstart og mange store udfordringer tænkte Daniel og Ebbe slet ikke på at give op. De var nemlig ved den overbevisning, at har man den rette strategi og tror man nok på projektet, skal det nok lykkes. Og i dag, 3 år senere har drengene allerede en lang række succesoplevelser i bagagen…

Den første medarbejder
En af de største milepæle for en selvstændig er den første ansatte, og det var det bestemt også for Daniel og Ebbe.

”Den største sejr vi har oplevet, var da vi pludselig havde råd til den første fuldtidsansættelse. Dette kom langt før vi havde turde håbe på. ” – Ebbe M. Sønderup founder Apuls.

Forretningen flyttede sig altså positivt og det samme gjorde økonomien. Apuls oplevede allerede på tredje år en enorm vækst, som resulterede i en kontinuerlig kundestrøm.

”De første 2 år gik det meget langsomt, men på tredje år har væksten været enorm – I nogle måneder sælger vi 8 gange mere end sidste år. ”- fortæller de begejstret.

Vejen mod succes
Et kvalitets produkt og en lav pris er ikke længere en afgørende fordel. Det er blot en forudsætning for succes fortæller Daniel Hougaard. Han hævder, at det især er på grund af deres markedsføringsstrategi og deres store fokus på kundeservicen, at de har så stor succes.

”Vi forsøger altid at være ekstremt serviceminded. Vores telefon er åben 24 timer i døgnet og vi er som regel altid tilgængelige på vores online chat i dagstimerne. Vi hygger om kunderne og hver kunde føler sig lige vigtig hos os – vi har udelukkende 5 stjernede anmeldelser på Trustpilot. Ærlighed og gennemsigtighed er ligeledes altafgørende for os og derfor er alle vores priser inkl. fragt – der kommer ingen uforudsete udgifter i købet. ” – Daniel Hougaard founder Apuls.

Apuls promovering ligger ikke i tv-reklamer, bannere osv., men i stedet kigger de på, hvad der hitter online.

”Vores strategi er på dette punkt helt klar. Organisk søgning og markedsføring via de sociale medier har vores fulde fokus. Offline markedsføring har aldrig været interessant for os, da mulighederne online endnu er så store. ” – Daniel Hougaard founder Apuls.

Forretningsstrategien virker tænkt og velovervejet og det lyder til at Apuls fortsætter den succesfulde strategi med en målsætning om en endnu stærkere positionering på markedet.

Ebbe og Daniel har tillige store planer for fremtiden. De afslører blandt andet, at de indenfor de næste 6 måneder udvider deres sortiment med både cykler, skisport samt outdoor. Ikke alene er det et bevis på, at vi står overfor to ambitiøse fyre, med en seriøs forretning. Det er også et bevis på, at deres webshop allerede har taget nye højder.

logo_44_apuls-crosstrainer.v20140115140246

Skrevet af

Top