Fulfill360: Ny pick & pack service gør vækst nemmere for webshops

Der er forskel på at plukke tre paller til en butik, og på håndtering af en håndfuld enkeltordrer til forbrugere. Den hurtigt voksende e-handel er kommet for at blive, men e-handelslogistik er ikke blevet nemmere for webshopsejerne. Forbrugerne stiller nemlig stadigt højere krav til forhandlerne.

Fulfill360 blev grundlagt i 2014 af de to iværksættere Hung Ho og Nicklas Nguyen. Drengene har placeret kontoret i Odense hvor de også har adgang til 10.000 kvm, hvorfra logistikken for webbutikkerne bliver håndteret.
Hung og Nicklas driver i forvejen sammen konsulentvirksomheden, Novitas A/S, som tilbyder softwareudvikling og konsulentydelser indenfor logistik og forretningssystemer til detail- og e-handelsbranchen.

Fulfill360 eCommerce fulfillment er en dedikeret pluk og pak-service for e-handelsvirksomheder. Virksomheden hjælper webshopsejere med logistikken, så der kan fokuseres på salg og vækst, samt på at skalere forretningen.

Insourcet logistik er flaskehals for vækst
Mange webshops fravælger at outsource lageret med den begrundelse, at det er billigere at føre lageret selv. De glemmer dog ofte den tid, som de selv lægger i at håndtere lagerkapaciteten.

Har man eget lager, skal man tage stilling til plads, inventarer, investeringer i udstyr og IT-systemer samt løbende optimering af interne lagerprocesser, som webbutikkerne i de fleste tilfælde ikke selv har ekspertise i.

Derudover kommer personaleforhold og sæsonudsving, der gør, at det er vanskeligt at undgå ressourcespild forbundet med at have eget lager. Webshopejerne bruger en masse tid, energi og ressourcer på disse ting. Energi, der i stedet kan bruges på salgsskabende aktiviteter og vækst af forretningen.

Fulfill360-appen er kernen i alt, hvad vi gør[quote_box_center]”Fulfill360 Appen er kernen i vores e-fulfillment service. Fra Fulfill360-appen kan webshopejere have fuld kontrol over deres varelager, logistik og ordrestatus direkte fra en webbrowser. Kommer der nye varer hjem, skal der blot oprettes en varemodtagelse i appen. Når varerne kommer fysisk på lagere, sørger vi for opmærkninger, at placere varerne på hylderne og at registrere dem i systemet,” siger Nicklas Nguyen, partner hos Fulfill360.[/quote_box_center]Webshopejere kan med andre ord få overblik over lagerbeholdninger og løbende statusændringer på ordrer i Fulfill360-appen.

Desuden bliver lagerbeholdningen også automatisk opjusteret på webshoppen når nye varer bliver registreret eller en ordre kommer retur.

Screen Shot 2014-07-07 at 09.29.06

Fleksibilitet og kundeforståelse er afgørende[quote_box_center]”Selvom teknologi er døråbner for nye muligheder, så er hjertet i Fulfill360 vores fleksibilitet, forståelse og indsigt i kundens forretning. Der findes ikke to webshops, som er ens. Vi tilbyder derfor forskellige ydelser, som giver mulighed for, at den enkelte kunde kan få skræddersyet sin logistikløsning efter sit behov. F.eks. tilbyder vi gaveindpakning og mulighed for vedlæggelse af returseddel eller særlige dokumenter til kundeordrer,” uddyber Nguyen.[/quote_box_center]Transparente prisstrukturer
Fulfill360 har udviklet en transparent prisstruktur, så brugeren let kan forholde sig til håndteringsomkostningerne, der er udregnet pr. ordre. På Fullfill360s hjemmeside, kan man beregne en individuel pris ud fra en række parametre som antal ordrer, antal varer pr. ordre mv. Jo flere ordrer, der bliver ekspederet, des billigere bliver håndteringsprisen pr. ordre.[quote_box_center]”Hos Fulfill360 er der ingen kunder, der er for små. Vores skalerbare service og infrastruktur gør, at vi kan håndtere kunder fra under 10 ordre om dagen til kunder, der har flere hundreder ordrer om dagen,” siger Nicklas Nguyen.[/quote_box_center]Alle webshopejere kender udfordringerne med at forhandle fragtaftaler med fragtfirmaer. Forhandlingerne tager ofte udgangspunkt i mængde og volumen. Fulfill360 har taget kampen op, og har indgået attraktive prisaftaler med PostNord, GLS og Swipbox til fordel for sine kunder, der nu kan nyde fordelagtige fragtpriser med disse speditører.

Logistik on-demand gør vækst nemmere
Mange e-handelsvirksomheder med potentiale for vækst bliver ofte bremset pga. manglende kapacitet eller ressourcer til investeringer i ny infrastruktur, varelager og personale.
Som webshopejere skal man dagligt tage stilling til ting som; Hvor stort skal det nye lager være? Kan det svare sig at investere i et nyt IT/lagerstyringssystem nu eller skal der ventes? Hvornår er der tilstrækkelig arbejde til at ansætte en ekstra medarbejder?

Ved at tilbyde logistik on-demand vil Fulfill360 hjælpe e-handelsvirksomheder med vækstambitioner med at frigøre tid, ressourcer og kapacitet til at fokusere på de salgsskabende aktiviteter, forretningsudvikling og vækst.

Skrevet af
Top