Lean Startup Machine workshop til København

De første 260 supportere af Lean Startup Machine “LSM”  i København er allerede fundet – et skridt i udviklingen af flere bæredygtige iværksætterprojekter i hovedstadsområdet. Derfor arbejdes der på højtryk for at samle flere supportere, så den første LSM workshop kan blive arrangeret i Danmark.

Den største risiko som du står overfor, når du skal starte en virksomhed, er, at den ikke er i stand til at erhverve kunder. Derfor er LSM er en 3-dages intensiv workshop og handler om at give indsigt og læring omkring, netop hvordan man opbygger et produkt, som kunden ønsker sig – og hvordan de rette eksperimenter bliver kørt, for at kunne styre sit projekt i den rigtige retning.

Tilmelding for at støtte dette tiltag foregår her.

Validering af nye ideer

LSM_ThomasAhleJehnWorkshoppen starter med en serie af idéer, der kort pithces, og skal hjælpe deltagerne til at organisere sig i teams – som vi kender det fra Startup Weekend konceptet. Hvert hold udvikler derefter sine hypoteser, løsningsforslag og en række antagelser, som vil være centrale for projektets succes.

“LSM er en workshop med fokus på at undervise iværksættere i valideringsprocessen af forretningsidéer gennem hands-on eksperimenter og mentorship. Tre dage er en yderst kort tid, men det er nok til at teste flere forretningskoncepter og identificere, hvor man har det største potentiale,” fortæller Thomas Ahle Jehn, som er én af de såkaldte Lead Evangelists, der arbejder for at få workshoppen til København.

Hvert hold opbygger dernæst en MVP “Minimum levedygtigt produkt”. Målet ved at bruge en MVP-test er at “komme ud af bygningen”, tale med rigtige kunder, og opkræve kontanter eller ikke-kontante værdier, som tjener som validering af projektet.

Det er usandsynligt at finde en udvikler eller designer ved LSM workshops, og det er heller ikke pointen med LSM. Deltagerne kommer for at skulle lære en process til validering af nye ideer, ikke til at ansætte udviklere eller designere.

En konkret tilgang til en realistisk konceptudvikling

Selve processen igennem workshoppen skal være med til at fremme en problem-centreret tilgang til innovation og iværksætteri. Ved at deltagerne løbende be- eller afkræfter nogle antagelser, er teamet tvunget til at tænke kundeorienteret og skabe løsninger, som passer kunden.

Med andre ord vender LSM proceduren til at fokusere på brugerne først, for at sikre en mere konkret udvikling af projektet mod et realistisk marked.

Målet for workshoppen er at skabe en lærerig oplevelse, og det endelige mål er at gå hjem med en ny færdighed.

Den praktisk info

Deltagergebyr er i de fleste byer $299 USD. Der tilbydes betydelige rabatter til studerende og early-bird billet købere. LSM er dyrere end de fleste startup events, fordi det er dyrere at fremstille og er begrænset til et mindre publikum. De fleste workshops har et loft på 50 deltagere for at sikre et intimt læringsmiljø.

LSM flyver også deres ekspert facilitatorer til byen og investerer i produktudvikling og pensum udvikling. Alle LSMs fantastiske mentorer er frivillige, som donerer deres tid til workshoppen.

Læs også

Top