Arkiver

Nyheder

Case #1- International online markedsføring

KONVERTERING UDEN GRÆNSER
Ønsker du at markedsføre din webshop uden for Danmark? Ingen tvivl om, at det er langt hurtigere og lettere at etablere sig i udlandet online end fysisk. Men hvis du tror, det blot er et spørgsmål om en engelsk sprogversion af dit website og en god leveringsaftale med UPS, så bliver du nok skuffet. Internettet er globalt og det giver dig selvklart nogle logistiske og marketingmæssige fordele.
Men det er altså kun brands som Coca Cola, der kan slippe af sted med at betragte forbrugere i hele verden som en samlet, homogen målgruppe. Hvis du skal have succes med at markedsføre din webshop internationalt, er du nødt til at opnå succes lokalt.

CONVERSIO GØR DET GLOBALE LOKALT
Hos Conversio har vi inhouse sprogressourcer og stor succes med at designe og eksekvere online markedsføringsløsninger på svensk, norsk og engelsk. Især på det norske og svenske marked har vi et solidt kendskab til de små markeds- og forbrugeradfærdsforskelle, der kan gøre den store forskel for din konvertering.
Hvis dit ambitionsniveau rækker længere ud end Skandinavien, kan vi også sagtens hjælpe dig på det strategiske niveau. Vi benytter os dog af lokale ressourcer til selve eksekveringen. Det gør vi, fordi indgående lokalt markedskendskab er en forudsætning for, at vi kommer succesfuldt fra land. Tag nu bare Google. Et af de mest udbredte globale fænomener og en af vores vigtigste markedsføringskanaler. Her er der ofte markante lokale forskelle, når det kommer til, hvordan folk søger og hvilket konkurrenceniveau, der er på forskellige produkter/services. Når man dertil lægger forskelle i e-handelsmønstre og mere generelle markedsforskelle, så lander man på et sted, hvor det langt fra er nok at køre en kampagne gennem Google Translate. I hvert fald ikke, hvis målet er at skabe rentabel online forretning.

HOW ITS DONE 
Netop nu er et kendt dansk tøj brand ved at etablere sig internationalt i mange forskellige lande. Conversio hjælper med denne proces og vi vil gerne dele vores erfaring med læserne af Shopsonline.dk. Så tilmeld dig nyhedsbrevet og få direkte besked, når den næste artikel i denne serie er online. Her vil vi løfte sløret for brand, processen, værktøjerne og ikke mindst resultaterne.

Skriv et svar